TyraTok

Livet är ett äventyr!

Antiklimax...

Publicerad 2009-12-25 12:19:48 i Allmänt,

...kan man verkligen kalla denna dag efter allt jobbande före jul.



Jag klev inte ur sängen förrän efter elva, tänk en hel dag utan ett enda måste eller angelägen syssla!!
Frukost i soffan bredvid granen,  ett någotsånär fungerande internet och chokladaskar på bordet... perfekt juldag!
Mannen hade dessutom var så supersnäll så han har diskat efter hela stora kalaset igår under morgonen medan jag trynat som en liten gris under täcket. <3

Jag körde blommor även igår, mellan tolv och halv tre, innan dess handlade jag det som var kvar av klappar och julmat och sedan var det full rulle.
Döttrarna,  med J:s T kom vid halvfemtiden, strax efter det dök sonen med flickvän och lille charmtrollet Max upp och så kom broder ångande ganska lagom tills all mat var klar vid 19-tiden.

Max var så ivrig över högen med julklappar, han åt bara en enda korv för att han skulle få öppna snabbt och blev mäkta sur över att vi andra åt mycket mer och tog betydligt längre tid på oss,haha.
Men så tog i oss i kragen och rullade från matbordet så han fick dela ut klapparna, tomten hade visst inte tid att svänga förbi eller så hade han inte fått min adressändring...

Men han hade i alla fall läst min blogg och sett bilden på väskan jag önskade mej, så den fick jag! :o)
Han visste även att jag älskar att handla på Indiska så jag fick ett presentkort på femhundra sköna kronor att spendera där.
Han kan inte bara diska, den tomten! :D
Av T fick jag en jättestor julgrupp, underbart vacker!
Av Max fick vi trisslotter, vi vann femtio spänn på den ena så det blir två nya chanser till miljonen.
Av K och Ö fick vi en stor chokladask och av förra hyresvärden en fin julgrupp.

Sonen hade med sej så fina presenter från Kina och Indonesien till oss alla.
Döttrarna och jag fick varsin jättefin temugg med lock,  och så fick jag en MASSA pärlor!
Jag har frågat flera gånger om han såg några pärlor där nere men fått svaret nej, lurig som vanligt!
Mannen fick jättefina träfigurer, så  häftiga och broder fick en klurig träkalender.
J fick en fin elefant, hon samlar på sådana, och D fick också någon slags kalender.
Tänk att han släpat runt på allt detta medan han rest runt, ett under att temuggarna var hela i den fullpackade ryggsäcken!

Dotter D gav oss alla fina alster från konstskolan, jättehäftiga grejer som jag ska fotografera och lägga in i bloggen så fort jag hittar min kabel i röran som är kvar att packa upp.
Uppackandet har fått stå lite åt sidan medan jag kört blommor men jag hittade i alla fall kristallglasen till servisen i sista stund igår så mannen diskade och T torkade för glatta livet.

Lagom till fikat kom dotter D:s pojkvän A och T:s lillebror över och fick sina klappar.
A fick ett flugfiskespö med rulle så det blir nog en hel del fiske i sommar kan jag tänka mej.
Dotter D fick en lila badrumsmatta från pojkvännens mamma, och kan man tänka sej att jag tidigare under dagen köpt exakt en sådan till mej!
Jag gillar folk med lila smak, haha.

Nyss åkte mannen iväg för att hämta sin dotter som ska vara här över dagen och kanske ramlar det in lite andra ungar som vill ha mer mat idag men det blir ju en enkel match att värma rester och koka lite potatis.

Eftersom jag inte hunnit hälsa något här i bloggen till er bloggvänner och IRL-vänner så får jag i alla fall önskar er alla en riktigt god fortsättning!!


Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-12-25 14:12:47

Det är skönt med juldagar. Egentligen borde man kanske hoppa direkt till juldagen!?!



Jag ska strax koka te och se om jag kan nalla på något gott i kylen, idag ska det inte göras många knop!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-12-26 17:46:47

God fortsättning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela