TyraTok

Livet är ett äventyr!

Här har hänt underverk!

Publicerad 2009-12-05 22:46:44 i Allmänt,

Jag har bakat pizzabullar!


Lånad bild

Det var sex år sedan sist.
Vi skulle åkta på semester med syrran och hennes karl till Norge och Finland år 2002, vilket visade sej vara vår sista semster tillsammans.

Jag bakade pizzabullar till mellanmål rätt ofta när ungarna var små, ända tills dotter J:s glutenintolerans upptäcktes, då kändes det inte schysst att baka det inte hon kunde äta. Men nu ska "gubbarna" som hjälper till med flytten på lördag få något att slänga i sej, då är det bra.
Exmaken vill dessutom ha några pilsner och det kan vi nog ordna.

Pratade med J idag, hon vill bli hämtad på fredag, får åka hem innan helgen om det är garanterat att hon får bo hos en förälder och det får hon förstås. Jag behöver massor med hjälp med att packa upp på nya stället och jag saknar henne.
Istället för att ta ledigt halva fredagen tar jag hela, hämtar nyckeln, kollar in lägenheten och sen åker mannen och jag och hämtar henne. Han erbjöd sej att åka själv men jag vill med. Vet att mina kollegor inte säger nej, dom hejar på och stöttar mej så himla otroligt!

Vilken helg det blir! :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2009-12-06 08:42:42

Så skönt att få kombinera rå om-et och att få lite handfast hjälp i flyttbestyren också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela