TyraTok

Livet är ett äventyr!

Julmarknad!

Publicerad 2009-12-06 22:03:51 i Allmänt,

I djuraffären under oss hade M skyltat så fint så självklart röstade vi på deras fönster i tävlingen om snyggaste fönstret.  Dessutom fanns det tre tomtenissar i butiken som var så söta och det delades ut julklappar till hundarna.



Sedan var det bara att följa marschallerna in mot centrum, det är väl en fördel med att bo i en byhåla, man hamnar mitt i smeten snabbt.



Mannen knatar på och märker inte att jag stannar och fotar.
Vi kollade runt i stånden, tog en korv och varm glögg, spelade på chokladhjulet där mannen vann en kexchoklad.
Träffade grannen som berättade att det fanns en tomte som åkte släde med renar och det ville jag se.



Och ser man på, vi hittade renarna men ingen tomte! Bara deras skötare, en krum liten lappgubbe, jag kände mej som hemma! :o)



Sedan köpte vi en ring Gustafskorv och lite god ost innan vi gick till Klippet, där jag köpte tightsen jag kollat in så länge. Nu var det dessutom 10 % rabatt, alltid något.
Vi gick även en sväng på loppis och kollade lite, träffade K och S som undrade när vi skulle flytta.
På lördag och ni är välkomna att bära, sa jag.
S är skyldig oss hjälp för vi hjälpte henne en hel del förra sommaren eftersom hon inte har bil eller körkort.
Eh... jag tror inte dom kommer, haha.

Nu har jag fifflat klart med julkorten och färgat håret.
Mannen har lånat ut sin bil så jag tar väl tåget imorgon så han slipper sitta här hela dagen, bara han hämtar mej.
Han måste dessutom fixa fler kartonger för inte 17 har jag tömt vitrinskåpet eller linneskåpet... men jag är inte missnöjd för jag har hunnit massor under helgen.

Fast det är surt att det är måndag imorgon!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-12-07 00:41:08

DU! Jag har hur mycket flyttkartonger som helst här hemma!!! Säkert fem stycken :) Det är bara att komma å hämta :) Kram!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-12-07 13:53:38

Va härligt att få se lite foton hos dig! Kul!

Usch ja, när jag läser om allt elände, allt extra jobb med internet och tv osv. då ryser jag bara, vi har ju som sagt flyttat ofta, FÖR ofta!

Men nu ser ni snart slutet i tunneln, tänk va skönt!

Kramen

Postat av: anne

Publicerad 2009-12-07 20:25:54

Jag vill aldrig mer flytta...

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-12-08 06:00:46

Morning! Skriver som Paula; kul att se foton hos dig! Jättefina! Bra idé det där med pengen för banankartongerna! Lycka till med flytten!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-12-08 07:04:44

Oj då har Ni renar på de här breddgraderna!



Kan tänka mig att det är ett bestyr med flyttningen och så till jul också. Du är modig Du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela