TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kristallglas...

Publicerad 2009-12-08 08:25:21 i Allmänt,

... är inte roliga att packa!
Jag har en hel del sådana som jag ärvt och dom är så vackra.

När min fostermamma begravdes i januari 1981 så diskade en av mina mostrar sönder ett vinglas och det tog Holms glas&porslin, en affär som fanns förr här i Västerås tre månader att få fram ett... så jag antar att nu kan man inte få tag i dem alls längre.
Jag packade dem i badlakan igår och jag tror dom ligger säkert.
Det blir sådana kartonger som jag tar med i bilen, inte i lastbilen.

Jag har flyttat rätt många gånger i mitt liv, och konstigt nog har jag prickat in flyttar alla tre graviditerna, i åttonde och nionde månaden varje gång!
Så det här känns egentligen inte så oöverstigligt utan mest bara rörigt.
Men det börjar bli riktigt spännande nu... eftersom jag inte minns mycket alls av hur lägenheten ser ut så är jag verkligen NYFIKEN!
Tänk om man inte alls kommer att trivas!?
Och tänk om mannen blir utförsäkrad nu vid nyår!?
Då sitter vi i klistret rejält med den hyran... URK!

Mja, jag är ju inte den som grubblar i onödan utan tar bekymren när dom kommer men när sömnen inte infinner sej så kommer tankarna...

Men det är bara att bita ihop eller bryta ihop och det sistnämnda brukar jag sällan göra.

 

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-12-08 10:04:32

Det är långt ifrån samma sak men det slog mig att varje gång jag börjat äta vitaminer så har jag blivit gravid...så en slutsats man kan dra är att graviditeter kan medföra många olika bieffekter ;)

Postat av: E

Publicerad 2009-12-08 12:00:25

Två av tre graviditeter har jag varit inblandad i en krock, dock aldrig med mej bakom ratten! Konstigt hur saker och ting upprepar sej!



Jag förstår att det är många tankar som snurrar, jag hoppas verkligen att allt kommer ordna sej för er. Och det är klart ni kommer trivas! :0)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-08 18:56:56

Ok, är Du gravid eller har Du tänkt bli den här gången?



Postat av: Selma

Publicerad 2009-12-08 18:59:09

och nästan ännu värre är det att packa upp...

Postat av: TT

Publicerad 2009-12-08 19:10:34

Hmmm, vem undrar om en tant på snart 49 är eller tänker bli gravid? :D

Postat av: anne

Publicerad 2009-12-08 19:52:48

Varför skulle ni inte trivas? Pettersberg är väl ett helt OK område! Om det skulle bli aktuellt med utförsäkring så fixar ni det också, på ett eller annat vis, även utförsäkrade torde ha den mänskliga rättigheten att ha tak över huvudet i välfärdslandet Sverige. Det är ju inte som att ni köpt en bostadsrätt heller!



Det kommer att bli jättebra!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-12-09 07:17:28

Allt ordnar sig säkert!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela