TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nej nej nej...

Publicerad 2009-12-27 20:31:27 i Allmänt,

... det kan inte vara sant... suck... imorgon är det måndagmorgon och det är bara att knata ner till jobbet.
Vad snabbt ledighet springer förbi!
Trösten i det hela är förstås att det bara är tre dagars jobb, och det lär inte var rusch kan jag tänka mej, lite beroende på vad mina kollegor hunnit med av packande.
Utskick till förskoleklassarna och ettorna skulle gått iväg men vi fick inte allt material i tid så det kan vara lite sånt att pyssla med, vi får se.

Imorse åkte mannen ut i skogen för lite jakt och jag sov till halv tio. Underbart att det är så tyst här omkring så man kan sova tills man vaknar av sej själv när man är ledig.
Åkte ut en sväng till byhåla för att tvätta och packa bilen full med återstående grejer.
Börjar se ljuset i tunneln... men i trädgården står utemöblerna och cyklarna helt översnöade och alla mina tomatkrukor är fulla med jord och gamla plantor och förstås snö.
Dumt att jag inte tömde dem... så är det när man är lite lat av sej...

När jag kom hem kom döttrarna med T och A för att äta, skönt att man blir av med maten annars åt man väl ihjäl sej! :o)
Sitter och tittar på kartongerna jag körde hem idag men dom får stå tills jag får hem min pysselhylla som står kvar där ute.
Ser så framemot att organisera mitt pysselrum!!

Dotter D visade mej en sida som heter Nordic Handcraft som hon ska regga sej på. Där kan man sälja sina alster smidigt.
Den är ganska nystartad men det kan nog bli en bra grej.

På TV är det jakt och fiske hela kvällen så mannen är parkerad i soffan och jag får ha datorn i fred.
Vi har bara en dator uppackad, min stationära ska till broder för lite uppfräschning innan den får flytta hit.
Sen är det bara att vänta på att Telia ska fixa om vårt internet.
Dom gav sej till slut... lyckades inte leverera vårt stora kanalpaket hit så dom fick annullera det.
Tyvärr blev vi ju då av med Canal plus men jag hinner ändå inte se filmerna fast dom rullar hur många gånger som helst.

Dessutom är vårt internet segt som jag berättat tidigare så det annullerade dom också.
Vi betalar för det snabbaste och det funkade i byhåla men inte i staden!?
Nu ska dom koppla in oss på stadsnätet som jag ursprungligen ville men inte fick på grund av bindande avtal... som jag inte själv förlängt!
Skönt där att mannen var så envis och orkade tjafsa med dem.
Så fort avtalet för hemtelefon går ut ska jag ta bredbandstelefon, det blir lite billigare än Telia abonnemang.

Nej, nu är det lite disk som ska avklaras och sedan kanske jag tar en mugg glögg som gravöl till farväl av julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela