TyraTok

Livet är ett äventyr!

Som sig bör...

Publicerad 2009-12-01 09:51:33 i Allmänt,

... när vi träder in i första riktiga vintermånaden så var det snö på bilen imorse!

Visserligen blöt och tung men ändå var det vitt, istället för det vanliga gråa, färglösa slasket.
Naturligtvis blev det inte mer snö utan mer och mer likt regn, men nu när jag vänder mej om och tittar ut genom fönstret är himlen BLÅ!!
Vansinnigt! :o)

Mannen pratade med Telia igår,  han som har tålamod att sitta i 26 minuter och vänta på att få komma fram.
Vi får dras med dessa abonnemang i tio månader till, man kan inte ändra internätet till bredband men vi fick ett nytt, väldigt bra telefonnummer bestående av mina tursiffror så det ska jag nog komma ihåg.
Jag vill helst lägga abonnemanget vilande på hemtelefonen, jag använder den inte men mannen vill ha den så han får också betala dom räkningarna. :o)

Nu sitter jag och väntar på fika, idag är jag sist på tur... typiskt när man är så himla hungrig.
Vaknade redan tio i sex och kunde inte somna om, vad konstig jag börjar bli..!?

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-12-01 12:08:47

Kan det vara åldern...jag menar det här med att plötsligt börja vakna tidigt...he he

Postat av: Ia

Publicerad 2009-12-01 13:31:34

Härligt att flytta söderut va ;)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-12-01 15:23:20

Puh, hur länge är det ni bott där? Några år kan tänkas...tänk va skönt att flytta in i nytt fräscht boende! Men, än är ni inte riktigt där! Men orkar jag flytta en gång om året så...hihi

Hur är det med mannens rygg? Ett orosmoment i flytten...minns du min stackars krake till man som fick både ryggskott och ischias av allt släpande och bärande...

Hoppas ni får hjälp av familj och goda vänner, då är det gjort på ett kick

Undrar hur många tusenlappar vi kastat i sjön vid varje flytt med avgifter kring telefon och bredband...

Nåja det drabbar ju ingen fattig, haha

Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-12-02 19:54:47

Det här med telefonräkningar och abonnemang är en djungel! Helt hopplöst. Jag skulle önska att det fanns någon hjälp att få för att hitta bästa alternativen. Ibland känns det som om alla bara luras.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela