TyraTok

Livet är ett äventyr!

TV-kväll...

Publicerad 2009-12-31 11:19:16 i Allmänt,

... blev det igår!
Vi tittade på Eldsjälsgalan fast vi inte hade bingolotter.
Jag fattade inte att det var ett bingolotto-program när jag såg att det såldes lotter på sta´n,  haha.
I alla fall tittade jag och blev himla rörd över mannen som tränade handikappade ungdomar, och vi blev så glada att han vann.
Jag beundrar alla som vill och orkar ta hand om andras barn på sin fritid och träna och motivera dem men det är så mycket mer krävande att göra det för barn med särskilda behov.

Sedan blev det bra musik,  Rockens Hall of fame på Madison, och vilka artister!
Vi spelade här så granen hoppade, förlåt grannarna!  Mitt absoluta favoritband U2 var med väldigt mycket,  och med dom spelade bland annat Brucan och Patti Smith i Because the Night, underbart!
Mick Jagger kom och sjöng med dem, lika spattig som vanligt. :o)
Sen var det B.B King, Metallica, John Fogherty, Bonnie Riatt och många fler, vilken toppenkväll och en bit in på natten.

Följden av musik-kvällen blev att sov jag till halv elva idag på årets sista dag, skönt!
Mannen är i skogen trots kylan, helknäppt.
Tequila ligger i soffan och verkar inte vilja gå ut och morgonpinka, och inte jag heller för den delen.
Fast jag behöver ju inte göra det utomhus förstås... vi har två badrum som ligger i fil så jag kanske kan lära henne att pinka inne nu, kan sitta vägg i vägg med mej och skvala.

Nä, jag får nog allt klä på mej och knata ut, undrar hur kallt det är idag... minus 19 säger dagsblaskan, usch!
Jag gillar snö men inte polariskyla!
Men jag måste ta mej i kragen, vi ska ha A och C, vänner från byhåla,  här ikväll på älgstek med hasselbackspotatis bestämde mannen igårkväll och det blir kul.
Mannen skulle ta med sej våra gjutjärnsgrytor hem hit, dom står kvar på golvet i köket i gamla lägenheten.
Hade tänkt åka dit imorgon och tömma det sista men det får vi nog allt se.
Tror inte ens jag får igång Audin i denna kyla... fasiken... man vill ju bli av med det där gamla där i byhålan.

Några nyårslöften blir det inte men förhoppningar kan man ha.
Viktminskning är ju en av dem och där är det en fördel med att jag kommer att kunna cykla och gå till och från jobbet detta år.
Slutat röka gjorde jag för länge sedan, och det var en dag i oktober så det var inte heller ett löfte utan ett beslut som mognade inom mej.
Jag var ju rökfri varje graviditet och långa tider men när jag separerade började jag igen, dumt.

Men så kom barnen hem en dag och hade hört talas om cancer hos dagmamman och var så upprörda, tyckte att jag genast måste sluta röka så jag inte dog ifrån dem,  och det gjorde jag efter ett tag då.
Fast alla tre rökte själva sedan i tonåren, hmpf! ;o)

Något annat känner jag väl inte direkt att jag ska sluta med...  eller börja med... vi får se!
Detta blir nog i alla fall årets sista inlägg,  hoppas ni alla får en trevlig kväll.

GOTT NYTT ÅR på er alla bloggläsare!!

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-12-31 12:21:51

Nästa år blir ni miljonärer har jag på känn!;)

Postat av: E

Publicerad 2009-12-31 13:12:06

Ett riktigt Gott Nytt År till er också! :0)

Postat av: anne

Publicerad 2009-12-31 18:21:47

Ett sundare liv är väl det bästa man kan satsa på, speciellt barnen kan ju få en motiverad om inte annat. Jag önskar jag kunde ta mig till jobb med cykel eller till fots men tyvärr är det ju inte så, det blir mycket tid på ändalykten och det syns...



Hur som så önskar jag dig ett gott nytt decennium!



Kram från mig.

Postat av: mia

Publicerad 2009-12-31 23:55:58

Gott Nytt År Moster med familj =) Hoppas att ni får ett kanon år...Kram Mia med Tjejorna..<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela