TyraTok

Livet är ett äventyr!

Wiiiie!

Publicerad 2009-12-04 08:47:23 i Allmänt,

Det är fredag!



Nästa fredag tänker jag bara jobba halv dag för jag får hämta nycklarna till nya lägenheten mellan 9-15!

Annars fortsätter krånglet med Telia.
Igår var jag och fick låna en annan TV-box i Telia-butiken av en jättetrevlig kille,  bra service tycker jag.
Men inte fungerade det att se på TV i trots det, suck.
Lång kö till telefonsupporten igen, 84 stycken före i kön, och när vi väl kom fram rådde tjejen oss att stänga av router, modem och box i 25 minuter.
Vi löd och sedan fungerade INGENTING!
Telefonen var död, det kan bero på att dom redan flyttat den, men nu var nätet borta också, FAN!

För mej innebar det att jag hann tömma allt som var kvar i köksskåpen, diska upp det och packa ner det medan mannen provade alla möjliga konstellationer och till slut återigen köade till supporten, fast då var det stängt fick man veta efter ca 10 minuter i kö.
Det är tur att det är ett gratisnummer.
Tidig säng igen, alltid något nyttigt med att vara utan TV och nät.

Här på jobbet ligger vårt arbetssystem nere under förmiddagen så jag ska väl ta en rejäl bunt med inkomstuppgifter,  ställa mej i arkivet och sortera in i akter... trist jobb men det måste göras.
Tog mej lite sovmorgon, sov till tio i sju och var inte här förrän tjugo över åtta, det kändes välbehövligt.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-12-04 09:30:58

Dessa telefonköer gör mig absolut hysteriskt galen! De borde kunna ta ens nummer och ringa upp, som vårdcentralerna, jag blir så sanslöst otrevlig av att ha lyssnat på "du är nu nummer sjuttioelva..." i 55 minuter.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-12-04 09:53:04

Tror, att jag suttit i telefonkö i över ett dygn sammanlagt och jag blir lika förbannad varenda gång!

Vet ju, att det inte är supportararnas fel, men det är svårt att vara len och fin i rösten efter att ha suttit och väntat i timmar!

Hoppas det fixar sig för er, för att vara utan tv länge, det är inte roligt...

Ha dé!/Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2009-12-04 17:39:18

Trist, trist men nyttigt

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-12-05 07:41:51

När man sitter där i en evighetslång telefonkö till support så känns det lite som att det kvittar att den är gratis. Man får ju i gengäld lägga ner en massa värdefull tid på att köa. Kanske vore det värt en slant att slippa det.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-12-05 08:39:45

Telia Telia gamle vän, konstigt att du lever än....

Telefonkööööö, blotta ordet ger gåshud! Spännande med flytt precis till jul. Hoppas ni kommer att trivas på nya stället! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela