TyraTok

Livet är ett äventyr!

Arbetslusten som försvann...

Publicerad 2009-02-23 09:27:17 i Allmänt,

... eller har den funnitsidag överhuvdtaget, det är gåtan idag.

Känner mej så seg och trött, fast jag inte gjorde mycket betungande sysslor igår.
Lite disk, tvätt och sånt trist.
Framemot kvällen kom mannens fjortisdotter på ett av sina sällsynta besök och då ville den ömme fadern att vi skulle ut och äta.
Eftersom byhåla inte bjuder några större kulinariska storheter,  numer bara pizzerior och kinakrogar, så åkte vi in till sta´n och skulle gå på Grekiska haket men det var stängt!
Närmast att gå till var Di Spagna och dom brukar ha god mat.

Meeen... min fisk var stenhård i kanterna och jag fick i sista slurken vin med mej ett liten glasskärva in i munnen... och gud vad jag ångrar att jag inte klagade när jag var där.
Men då blir jag sådär mesig, vet hur trist det är att få ta skit när man har ett serviceyrke... fast det här var ju i och för sej befogat.
Om fiskjäkeln kostar 179 kr ska den fasen vara bra tillagad också!!

Nå, måndag är det likförbannat och arbetet ska skötas!
Jag hoppas vid min gud att Konsult & Service fixar datorn så jag kommer ikapp för på fredag ska jag ta ut semester har jag tänkt.
Afterwork på torsdag och ledig fredag, det är väl bra!?

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-02-23 09:54:54

Oj oj oj, låter inte bra! Du skulle naturligtvis ha klagat, men jag vet hur det är! Jag o K var också ut och åt igår, vi gick till Hong Kong och käkade 5 små rätter. Helt OK.

Ha de...

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-23 13:19:30

Trist när det inte motsvarar förväntningarna. Lediga fredagar är alltid bra att ha.

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-23 21:55:23

Visst är man väl bra mesig ibland! För länge sedan var jag på Snärkes i Uppsala och de hade inälvsmat som tema. jag beställde in lever, för på den tiden åt jag lever, inte längre. Levern var stekt i kanterna och rent blodig i mitten. Och där satt jag och sa inget. Tills killen jag var med skickade ut levern i köket för påstekning. Det KAN mycket väl ha varit sista gången jag åt lever.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela