TyraTok

Livet är ett äventyr!

Beige och osynlig...

Publicerad 2009-02-03 08:25:40 i Allmänt,

... är jag tydligen!

Tågvärdinnan tog betalt av damen bredvid mej och sen gick hon, så idag bidde det en gratistripp igen.
Satt med lite fjärilar i magen, tänk om kontrollanterna kommit!!
Då hade jag fått säga att jag inte sett någon tågvärd... uh...  är ingen vaneförbrytare direkt.
Vän av ordning hade naturligtvis rest sej upp och sprungit efter, tryckt femtio kronor i handen på tågvärdinnan, men jag kan villigt erkänna att jag är inte så ordningsam,  och jag tycker det är åt helskotta för dyrt att åka tåg när man bor i landsbygden.

Tryckte i alla fall in propparna i öronen och lyssnade på nya Nickleback som jag fick av S via MSN häromkvällen och tåget lyckades köra ikapp de försenade minuterna så jag var i tid till jobbet.
Hela dagen igår gick ju så himla bra, inklusive träningen som jag orkade igenom utan problem,  så vi får se hur dagen blir.
Utelunch med avdelningen är i alla fall inplanerad på Real neråt hamnen.
Där har jag bara ätit julbord för några år sedan med badet, nu är det nya ägare, ska bli spännande att se vad som bjuds och hur det smakar.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-03 08:53:51

Vi får väl hoppas att du skulle vara lika osynlig för kontrollanterna.

Postat av: E

Publicerad 2009-02-03 10:21:49

Jag vet inte ens vart Real ligger... Vilse i pannkakan!

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-03 11:09:38

Tanten, så nitiska som dom tre brukar vara behöver man nog vara en vägglus för att undgå!



E, jag tror att det är den som ligger nästan vid Elba-kajen, i alla fall var det är vi åt julbord.

Inte så ofta man rör sej i ytterkanterna för att äta.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-02-03 12:14:23

Hejsan!

Sitter man inne så tror man nästan det är vår ute.

Men sen ser man snön och känner kylan så då kommer man tillbaka till verkligenheten.

Hoppas du har en fin dag!

Kram

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-02-03 12:22:58

Mums!! Min favoritrestaurang, var det gott?

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-03 15:31:50

Kattis, det var i alla fall inte så kallt när man gick ut på lunchen, men fortfarande ingen sol.



Linda, maten var helt OK, lite smaklös potatisgratäng men salladsbuffén var jättefin!

Kan inte kommentera på din nya blogg! :(

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-02-03 21:46:22

Kan du inte kommentera, varför? Har du provat allt? Saknar dina kommentarer!! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela