TyraTok

Livet är ett äventyr!

Bildnostalgi

Publicerad 2009-02-15 19:59:21 i Allmänt,



Jag vet inte riktigt hur gammal jag är på den här bilden, men eftersom jag har scoutskjortan på borde jag vara ca 9-10 år!
Brorsan har lagt in gamla svartvita bilder, lite kul att se.

Det är ett tag sen... uuh, snart 40 år sedan man satt där i radhusets kök på Liegatan i Västerås och åt frukost.
Sitter och städar i fotomappar, därav bildnostalgin.



Här ligger min bästis och jag och sover i min bäddsoffa.
Jag hade inget riktigt eget rum förräns brorsan flyttade hemifrån utan bodde i bäddsoffan i ett rum med matsalsbord och linneskåp.
Egentligen hade det rummet ingen funktion för ingen åt någonsin där... konstigt.
Men jag fick ha mina grejer där i ett hörn, ett litet blått skåp minns jag.

Jag kom alltså till min moster när jag var 2,5 år för att min mamma dog.
Vi var fem syskon som vart utplacerade för att min far inte kunde/ville ta hand om oss.
Jag är född i finska Lappland och hamnade i Västerås och dom försökte adoptera mej men min biologiska far vägrade.
Kanske var det därför jag inte fick ett riktigt rum, dom visste inte om jag skulle bli kvar...



Här är jag i mina älskade turkos-flammiga v-jeans!
Tänk då att man har varit så liten och smal!


Kommentarer

Postat av: Herta

Publicerad 2009-02-15 20:17:42

Vet inte hur jag kom insurfandes här men tittar runt lite nu när jag ändå har kommit.

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-15 20:54:14

Så härliga bilder! Och vilken sorglig berättelse om dina föräldrar och din uppväxt. Verkligen beklämmande.



Jag gick till blåvingarna på Karlavagnsgatan och scouterna också ett tag. Gick du också där eller någon annanstans?

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-15 20:55:24

Det är något visst med svartvita bilder. V-jeans hade jag också ett par trots att mamma inte var överdrivet entusiastisk.

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-15 21:04:15

Var det de som var miniorerna? Isf gick syrran där.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-02-16 07:07:27

Visst är det häftigt att flumma bort i minnenas arkiv. Det blir många javissst ja, herregud osv.

Ja, det blir mässa nu igen. Det brukar vara en på våren och en på hösten om Lotta orkar för sin fibromyalgi.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela