TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett halleluja-moment...

Publicerad 2009-02-18 22:13:54 i Allmänt,

... hoppades jag på imorse när jag slog igång datorn på jobbet... men... det bidde bara en fingertutt... nej såklart inte, det blev en blå skärmbild.

Som tur var kunde jag logga in på en kollegas dator och fick lite gjort, och när jag kom tillbaks till mitt rum var vaktis där och ville sätta upp min anslagstavla.
Ingen lätt uppgift för den hade ramlat isär men vi fick upp den.
Fast han ville att jag skulle kolla om den satt rakt...hm... jag, kvinnan utan ögonmått.
Gissa om mannen skrattade högt i telefonen, han råkade ringa just när vi hade fått upp den.
Hmpf!
När jag berättade det för vaktis sa han att han INTE tänkta se efter hur den satt.
Men jag tycker den är rak...

Datorn tuggade och jobbade på för sej själv och till slut kunde jag logga in.
På min gamla inloggning från Teknik och Idrott?!
Med mitt nya lösenord till min nya inloggning på Gemensamma verksamheter??
Säkra grejer det där...

Testade mej fram lite och upptäckte att det inte alls funkade fullt ut med vårt arbetsprogram, så det fick vara.
Ägnade lite tid åt att bringa ordning i kaoset istället, och nu är det mesta på plats, hurra.
Dröjer innan jag ger mej på såna här projekt igen kan jag säga.

Kvällen har ägnats åt min nygamla hobby, virkning!
Jag har virkat i två veckor nu, en hel del massa rutor, får se vad det blir av dem sen...
Så har jag gjort två halsband som N beställde.
Hennes ena dotter ska på två kalas och då är det kul att komma med något som ingen annan har med sej.
Och bra för mej med lite extrainkomst så här veckan innan lön.
Det är alltid för mycket månad kvar i slutet av lönen!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-02-19 10:09:35

Vilken tur att det kom en uppdatering, jag såg framför mej hur du låg begravd under en massa bråte på ditt kontor! :0)

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-19 10:38:47

Virkade var det länge sen jag gjorde. Mitt problem när det gäller virkning är att jag inte kommer på något jag vill ha virkat.

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-19 13:46:57

Virkat har jag inte gjort på länge. Inte på de senaste 25 åren ungefär...Men det är kul! :)



Segt med jobbdatorn du.

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-19 14:24:19

E, jag känner mej begravd, fast mer i arbete än under bråte.

Fan vad man halkar efter när datorn inte vill vara med och leka.



Plasttanten, jag vill ha en väska men jag har ingen plan på hur den ska tillverkas förutom av rutor... ännu.



Anne, det är kul om man inte stöter på ett mönster man inte har en aning om hur det funkar, därför virkar jag en rutor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela