TyraTok

Livet är ett äventyr!

Finska pinnar!

Publicerad 2009-02-09 22:45:42 i Allmänt,

Dagen blev inte så illa som jag befarade när jag kom till jobbet imorse,  instapplande på mina frysta finska pinnar.

Lite kaosartat emellanåt,  B och jag har lyckats klanta oss lite men det gick att fixa.
Tog tag i ett mail som kom i fredags eftermiddag och som då raskt hamnade i att-fixa-korgen, och idag fick jag det fixat.
Men jag klarade inte av problemet själv, det är ett nytt moment vi håller på att lära oss och det är KRÅNGLIGT!
Men med hjälp av snälla U gick det.

Så hittade jag inte en ansökan som jag vet att jag behandlade i fredags... suck... mitt ordningssinne är inte det bästa och imorgon får jag leta rejält.
Ska dessutom snart möblera om kontoret då jag ska byta bokhyllor, då kanske den kommer fram!

Sedan var det träning, ragga-passet på Löga med A.
Svettig och slut men Linda, du skulle ju serva med varm korv, nu var den ljummen! ;o)

Precis innan passet började ringde mannen med andan i halsen, han var tvungen att leta efter Lasso som hade rymt.
Förra gången han hjälpte E att leta efter en hund hittade  han den ihjälkörd av tåget så dom var lite stressade.
Åk hem till A om jag inte hinner in och hämta dej sa han.
Men jag kör hem dej sa A, det tar väl en kvart!
Hahaha, det tar 25 minuter dit i det här väglaget och så har du lika långt hem i mörkret sa jag, droppa mej på centralen så tar jag tåget, sa jag, men det var det ju inte tal om.

Dock stod mannen där efter träningen, hunden hade blivit kopplade av en granne, skönt!
Men då skulle vi ut på tur i skogarna utanför Sura.
Mannen har lovat att titta till huset, eller snarare den lilla herrgården, åt vänner som bor i Danmark och nu hade värmen krånglat så huset var utkylt igår.
Följdaktligen skulle vi dit och kontrollera om värmen kommit igång.
Mmmm... fem grader var det i huset och det är stort, tar tid att värma.
Vi eldade i kaminen och donade med värmepannan och det verkar som det funkar igen.

Men herre gud så vackert det är i det huset, som taget ur en heminredningstidning.
Vi rör oss inte i samma ekonomiska kretsar kan jag säga...
Himmelskt vacker vy ut från den stora balkongen över sjön i månskenet,  jag suckade och stånkade av avundsjuka när jag knallade runt där och tittade.

Jaja, alla kan ju inte bo vackert, man får vara glad att man får bo helt enkelt!



Jaja, det är i alla fall lite vackert utanför mitt hus också.
Och jag hann hem till Design Simon & Tomas!

Just ja, hörde ett bra band på finska radion i bilen ikväll och jag tror att dom hette just Finska pinnar, någon som hört talas om  dem?
Det var en skön blandning av musikaliska stilar som jag gillade!

Nu är det sova som gäller, är proppmätt efter spenatsoppa med ett kokt ägg och ska väl upp vid halv sju som vanligt.
God natt!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-10 07:10:27

Hundar borde veta bättre än att skrämmas så där. I yngre år kunde vår golden som nu inte finns längre få för sig att springa ner på vägen och tycka att det var hejdlöst kul att vi oroligt sprang runt och försökte fånga honom. Fy!

Postat av: Leonora

Publicerad 2009-02-10 12:03:54

Åh, tack för tipset :D

Postat av: Finska pinnar

Publicerad 2009-03-20 11:37:16

Hej!



Det måste ha varit programmet Finska pinnar du hörde

i P4, kan det stämma?

Låtarna som spelades i 9/2 programmet var:



- Murmansk - Sweet Trio



- Happoradio - Puhu äänellä jonka kuulen



- Monday - Stop Me



/en finsk pinne;)



http://www.sr.se/cgi-bin/Sisuradio/programsidor/index.asp?ProgramID=1319



www.myspace.com/finskapinnar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela