TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gipsvagga...

Publicerad 2009-02-21 22:25:58 i Allmänt,

... slapp jag!

Inte ens en liten vurpa gjorde jag men det beror på att jag åkte sååå taffligt och efter tio minuter värkte högerfoten något infernaliskt.



Dotter J och pojkvän T åkte vidare medan jag vände tillbaks till bänken och vart serverad kaffe av T:s mamma S.
S behövde luft, och jag med för den delen som mest sitter här och häckar på helgerna så vi satt och diskuterade livet.
Vi har inte setts på många år och egentligen inte känt varandra utan bara hejat mest genom åren men det här vart en bra dag...  på många sätt...
Tack J för att du kom med den goda idéen!! <3



Väl hemma vart det full fart.
J, T och jag var ju hungriga efter dagen i friska luften och jag började med maten.
Innan jag var klar kom exmake med bilen full av sambo, småkottar och vår gemensamme son, och sonen var också hungrig.
Tur man har lite vegetariskt  i frysen.
Medan vi slängde i oss nötfärsbiffar och med soltorkade tomater i och sojabullar kom storebroder och även han var hungrig.

Efter stormiddagen kom fika och tårtan fram!



En del tyckte att man inte behövde sked för att äta den...



Den lilla T är inte still en sekund  och pratar oavbrutet, brås verkligen på sina storasystrar! :o)
Det värmde verkligen i hjärtat när hon hojtade Tittiii! nere i hallen när jag kikade ner i trappen när dom kom!
Dessa två småtjejer lyser upp!

Sällskapet blev kvar rätt länge, jätteroligt,  det finns alltid samtalsämnen och exmannens sambo och jag tog ett glas vin eller två, ja, till och med sonen drack ett glas rött!

Efter disken hamnade jag i soffan, tittade faktiskt på meloditjafset, mest för att Rickfors och EMD skulle vara med.
En bra lördag!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-21 22:37:04

Namnet Lillis minns jag men inte vem det var...Bodde han på Narvavägen? Där bodde ju Malms...

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-21 23:00:51

Ska kolla med syrran om hon minns honom. Hon stötte ju ihop med Reine i Västerås hamn och han var helt sönderhaschad, sa till syrran att inte göra som han gjort, detta var nog i början av 80-talet. Sen stod det ju en artikel om honom i VLT, han var visst intagen på psyk med stora problem och han ville varna andra från det han gjort/råkat ut för. Trist, men jag tror att de hade de tufft hemifrån. Vad jag minns pratades det en hel del om deras mamma "på gården".

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-21 23:28:42

Vad fin hon är J :) Ser ut att må bättre nu. Hälsa när du pratar med henne.

Ha en fortsatt bra kväll

Kram

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-02-22 07:29:51

Låter som en underbar lördag det:))

Postat av: åsa

Publicerad 2009-02-22 09:12:30

Skulle jag ställa mig på skridskor så skulle jag nog slå ihjäl mig...

Det måste vara 40 år sedan sist..

Du verkar ha haft en bra lördag och va roligt med främmande!

Ha dé!/Kram

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-22 10:52:30

God morgon! Allt väl?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela