TyraTok

Livet är ett äventyr!

När jag ändå var i farten...

Publicerad 2009-02-24 21:30:07 i Allmänt,

... med onyttigt inmundigande så fortsatte jag med glass och nougatsås efter maten.

Mmmmmm så gott med noutgatsåsen, glassen var bara en attiralj för att  jag inte skulle äta en skål ren sås, för glass kan jag egentligen vara utan.
När  jag för läääänge sedan jobbade i cafét på ICA Kvantum, numera Maxi Hälla i Västerås fyllde jag ofta en liten bägare med nougatsås och la dit en liten kula glass bara för syns skull.
Det är kanske det som sitter runt midjan på mej nu..?

Nå, nu är det gjort, en frossardag!
Fast lunchen bestod av två kokta ägg och en varma koppen-soppa.
Till kvällsmat stekte jag paprika, lök, squash och finsk herkkulenkki, korv alltså.
Lite Milda 4%-grädde, soltorkade tomater och fetaost i det, och till det  fullkornspasta,
Det vart gott,  ska göras fler gånger!
Jag gillar att testa utan recept, se vad det blir man pulat ihop till slut.

Mannen var lite purken för Jakt & Fiske hade utgått på 4+ för ett program om förlovningen med stort F.
Jorå, nu har journalisterna fått nåt att bita i ett tag, herregud, tack för att man är vanlig knegare!!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-24 21:54:35

Men söta är de, fästfolket!!! :)

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-25 07:13:57

Vi har sovit i natt, men fönstret på vid gavel och det blev äntligen lagom temperatur här inne.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela