TyraTok

Livet är ett äventyr!

Redan torsdag!

Publicerad 2009-02-19 14:32:39 i Allmänt,

Lånar bortrest kollegas dator igen... men rummet är iskallt då I bestämt sej för att vara borta i varmare länder i TVÅ månader.
Tur jag använder hennes grejer så dom inte tynar bort under tiden hon ligger på playan.

Följdaktligen har inte K & S brytt sej om mej idag heller, men i gengäld börjar rummet bli klart!
Gratiståg igår och imorse lättade upp min plånbok och mitt humör, och jag har inte tjuvåkt för ingen kom och ville ha betalt.
Dagarna går fort, det är ljust när man kommer till jobbet och ljust när man kliver ut, underbart.

Mannen ringde på lunchen och meddelade att han höll på att baka en sockerkaka!!!
Med fyllning dessutom!!
Jag ramlade nästan ut framför en buss av förvåning kan jag lugnt säga, det var tur M var med och kollade mej.
Han hade läst nåt recept... den mannen slutar aldrig att överraska mej, och kul är ju det.
Undrar hur köket ser ut... men det ska jag inte klaga på.

Sedan kom jag att tänka på att han faktiskt fyller år på lördag, kanske är den tills dess... vi får se
Kycklinggryta med curry skulle kvällens mat bli, alltid kul när hans "lön" kommer, då handlar han och donar så vi äter och dricker gott.
Sen får jag bromsa honom och påminna om den berömda långa månaden som är kvar!  :o)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-02-19 18:56:45

Du har tur du, den dag min man bakar, ja då är det väl sju torsdagar i veckan!

Ha dé!/Kram

Postat av: blondinkatrin

Publicerad 2009-02-19 20:08:09

Jo men, och de var riktigt fina många av textilierna som HM säljer! Du får kolla! :)

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-20 08:13:22

Näe, vil ingen ha betalt kan man faktiskt åka gratis med helt gott samvete.

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-20 10:37:52

Jobbar du mycket nu? Inte så mycket bloggande...;) Hoppas du får en bra fredag!

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-20 10:38:27

Oj då...Ser nu att jag kommenterat om HM med dotterns namn...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela