TyraTok

Livet är ett äventyr!

Soffläge!

Publicerad 2009-02-03 22:37:20 i Allmänt,

Jodå, ikväll blir det nog inte lätt att dra igen korpgluggarna.

ogon/Auge01.gif

Efter maten gick mannen ner i verkstaden för kompis C kom, vet inte vad som skulle fixa med.
Själv la jag mej på soffan efter att ha pratat lite med dotter D i södra delen av landet.

Tittade på 2 1/2 män,  och hundarna låg på varsin filt i matsalsdelen av vardagsrummet.
Bredvid skänken som TV:n står på står Smillas hundbur med dörren öppen och där har den stått i 1,5 år.
Nu stod burdörren och slog... helt sjukt!
Jag låg  och tittade på den ett tag och funderade, tänkte att dom kanske höll på med nåt nere i verkstaden som gjorde att huset vibrerar.
Nu är det ju ett ganska stort hus, ja, jättestort faktiskt, och under mina snart fyra år här har det aldrig hänt men... jag ville ha en förklaring.
Men så slog det mej att inte kristallglasen klirrade i vitrinskåpet.
Då reste jag mej och kände runt på fönster, lampor och sådant men inget vibrerade, bara gallergrinden som stod och slog  med ca 5 cm spännvidd...
Det märkliga var att det inte hördes något, det skallrar lite i buren när man stänger grinden!

Gick fram till buren och tog i burdörren och då stannade den, när jag satte mej i soffan började den igen.
Helt sjukt!
Tog tag i den igen och sedan vart den still... men vad hände??

Slocknade uppenbarligen som ett ljus efter den händelsen och vaknade när gubbsen kom in för att fika med semla.
Alltlså hade jag sovit i drygt 1,5 timme!
Frågade dom vad dom gjort där nere, om dom kunnat orsaka detta men dom hade bara svetsat lite på en bil.

???

Ja, det är ju inte det första som händer här i huset...
De senaste veckorna kommer det en kraftig doft av cigarettrök när jag sitter vid datorn.
Hade vi bott i ett flerfamiljshus hade jag misstänkt taskiga ventilgångar men nu bor vi helt själva i detta stora hus.
Djuraffären som ligger under är stängd efter sex, detta sker oftast på kvällarna, och ingen där nere röker heller för den delen.

I fredags kväll upplevde mannen att någon satt och blåste honom i ansiktet när han tittade på TV, och det var inte från fönsterhållet så man kunnat misstänka drag.
Dagen efter kommer en iskall vind mot mej när jag sitter på nästan samma plats, hela mitt vänsterben blir precis  iskallt!?
Ingen dörr eller fönster öppnades, mannen stod en bit ifrån och höll på att klä på sej för att ta ut hundarna...

???

Jag vet att det finns många tvivlare på sådana här händelser, och har man inte upplevt så kan jag förstå det för jag har själv varit en sådan.
Men sedan min syster dog, hon var rökare förresten, så har det hänt alldeles för mycket udda saker!

Nå, nog om detta för ikväll, har en källa att ösa händelser ur men det får vänta.

()()()

Eftersom jag inte gillar semlor, bara locket, så tog jag mannens florsockrade lock och två muggar kaffe.
Kollade klart på Bygglov och mäklarna som ska gissa priset, (nu vill jag bo i Vaxholm) och sedan gick jag ut med hundarna.
Underbart ute, 4 minus och vitt och vackert.
Efter det kändes det som om det är morgon, hur i hela friden ska jag kunna sova inatt!?

Mannen hittade en trea vitt i vårt stora skafferi så han hällde upp varsitt glas åt oss, hoppas det hjälper till att locka till sej sandmannen med...

Tog som vanligt en spej runt i bloggarna, hittade  det här här hos Pillan.
Vilken tänkvärd historia!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-02-03 22:57:27

Ja, jag är ju övertygad om att ni har "besök", det kan ju vara din syster som vill visa er att hon finns med er.

Jag tror stenhårt på "det okända", har sett en dam i vår trappa upp till övervåningen flera gånger och maken har sett henne också...

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-02-04 07:48:19

Självklart har ni besök av någon som vill ha er uppmärksamhet. Kan vara din syster eftersom du kände cigarettrök. De gör ju ofta så för att man ska förstå vem som är där. Vi har besök här hos oss ibland också. Kanske du ska höra av dig till Det okända och se om de vill/kan komma. Annars finns det medier på närmare håll som kan komma ut.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-02-04 10:43:37

Hejsan!

Ja, Vaxholm är såå fint.

Det är mysigt därpå sommaren när alla motorcyklar kommer och fikar vid kajen.

Ha en fin dag!

Kram

Postat av: E

Publicerad 2009-02-04 11:17:15

Undrar om det är något som gör att man är lite extra mottaglig för underligheter (eller hälsningar?) från "dom andra" just nu?



Och efter att ha läst Kattis inlägg vill jag gärna åka till Vaxholm igen, jag vill se hur det ser ut när hojarna slår sej ner och tar en fika vid kajen! Hehe... Förlåt, jag kunde inte låta bli! :0)

Postat av: anne

Publicerad 2009-02-04 11:45:49

Äää...Fyyy...Jag är tvivlare till 99.99999 % men jag är också lättskrämd i vissa sammanhang, därför ser jag aldrig på skräckfilmer tex.



Din syster...varför inte?

Postat av: linda

Publicerad 2009-02-04 15:34:02

usch..och jag som är mörkrädd...L

Men visst tror jag att något finns därute...



Hoppas du fick din träff med John Blund i rätt tid...L

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-04 16:10:22

Hojar som fikar, jag det vore nåt, soppa i kopp! :D

Postat av: Paula

Publicerad 2009-02-04 16:21:23

Hmmm låter mysko det där. Måste säga att jag själv aldrig upplevt några konstiga vibbar, även om jag bott i gamla hus långt ut i skogen..

Min mamma sa alltid att om det finns liv efter detta så ska hon lämna ett meddelande hos mig, men inte har jag sett eller hört något o det är över tjugo år sedan! Jag menar inte att det inte förekommer, utan menar helt enkelt att jag antagligen inte är särskilt sensitiv. Men spännande tycker jag onekligen att det låter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela