TyraTok

Livet är ett äventyr!

Söndagsfest!

Publicerad 2009-02-01 22:17:19 i Allmänt,

Usch vad spännande den är, Beck-filmen på fyran.
Blir tvungen att gå en vända då och då, kommer att vara superspeedad när jag ska sova ikväll.
Kvinnomisshandel berör!
Jag har aldrig någonsin blivit misshandlad av en karl i ett förhållande så det är inte därför jag får myror i brallan... tycker bara det är jäkligt otäckt.
Gjorde en gång ett grupparbete på Komvux om just detta ämne, och det här hiskeliga siffror det handlar om när man talar om misshandlade kvinnor.

Annars gick dagen i kalasets tecken.
Fullt hus hos dotter J, katter, hundar, ungar, vänner och släkt i en salig röra.
Så kommer lilla T med kalasbyxorna i knävecken... hjälp mej Titti, och just när jag ska till att dra upp brallorna kommer moderna hojtande: NEJ,  hon har skitit.
Yeak! Tur jag inte hann dra upp dem och vilken tur att småbarnsåren är förbi.
Men sånt kan ju inte en urcharmig tvåochetthalvtåring veta!

Dottern blev glad över symaskinen tror jag men detta verkade hon uppskatta mest.

                

Lite decoupage på en gammal glasburk och en gammal ful träljusstake!
Gjorde även två äggkoppar men dom glömde jag fota.

Mess från A, dags att börja träna imorgon igen, blandad känsla men det behövs.
Och min f d granne blev veckans sämsta bilförare har jag ju glömt att säga, vilken ära!

Oh, nu börjar nervpersen Beck igen!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-02-02 07:08:05

Det klart att det är bra med en symaskin men något som någon verkligen lagt ner jobb på värmer säkert mest-

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-02-02 07:36:28

Åh så fina:)

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-02-02 18:25:45

Jag såg också Beck med kvinnomisshandel. Den var så hemsk för man förstod hela tiden varåt det skulle barka hän. Och så trodde man flera gånger att nu klipper han till, men det dröjde till framåt slutet. Usch det är ett hemskt liv för de kvinnor som drabbas. Säkert väldigt många som inte vågar anmäla. Men det var välgjort för jag tänker att det triggas igång av mindervärdeskänslor, behov av att dominera och ha makt över.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-02-04 16:19:10

Va fina dom är! Hur håller man burkarna rena sen? Dom går ju inte att diska, eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela