TyraTok

Livet är ett äventyr!

Uppe med traktorn!

Publicerad 2009-02-07 09:55:22 i Allmänt,

Klev upp före halv nio, de ni!
Kan inte påstå att jag är utvilad för jag var uppe till halv ett inatt, men jag kan ju alltid lura i soffan om jag börjar knäa här under dagen. :o)

Ute är det fyra minusgrader och helt vitt, måste snöat en hel del i natt, vaknade av att det plogades här utanför.
Synd att inte solen skiner, men en promenad ska jag i alla fall ta.
Men dagen började med en mugg minimjölk, därpå en stor mugg godmorgonvälling och nu är det kaffets tur, den ädla drycken som får igång livsandarna varje morgon.

Dagen ska dessutom bjuda på en dusch här allra först, och sedan får jag stoppa labbarna i diskbaljan ser jag.
Ögat skådar även en stek som ska tinas, undrar om mannen tagit fram älg eller rådjur... 
Ska nog göra en potatisgratäng till,  mmmm... dagens middag blir nog bra!

Kanske ska jag tvätta någon maskin eller två,  med sedan ska jag bara ägna mej åt det jag tycker är roligt!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-02-07 10:05:19

Åh, vad gott med potatisgratäng...kanske kan vara en idé. Brukar räcka med nån fläskfilé till det för det är gratängen alla vill åt ändå. Hihi.

Det är mysiga killar det. FAst Magnus är snyggare, hihi.

Ha det!

Kram

Postat av: TT

Publicerad 2009-02-07 10:26:59

Oh ja, Magnus är mycket snyggare!! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela