TyraTok

Livet är ett äventyr!

Farväl kära helg

Publicerad 2009-01-11 19:02:43 i Allmänt,

Mannen kom  hem från skogen, vi värmde kålpudding och åt... jaha, sen ringde det på dörren och han försvann ner i bilverkstaden.
Hm... jaja...
 Men så började tvättmaskinen låta konstigt och tömde inte ur vattnet.
Suck... ut med all blöt tvätt, naturligtvis en full 60-graders... ösa ur maskinen och försöka få upp den lilla resningsluckan.
Men den satt som berg, förstås!

Muttrade runt här, vek in den torra tvätten och till slut kom mannen in igen.
Så fixade han maskinen, gjorde rent filtret och donade så sen gick den bra igen.

Ska bara köpa snus, sa han sen och for igen... tittade in efter det och sa att han skulle bara kolla att det gick bra för killarna nere i verkstaden... och borta var han igen.

Wow!
Jag gjorde i alla fall klart mitt armband som jag påtat med ett tag, det är en ren test och nja,  den här modellen var lite krånglig att producera utan att kunna ta betalt för allt picklande.

Nu har jag satt mej med att glas rött för att svalka ner mej, var rätt ilsken ett tag här på tvättmaskinen, och vinka adjö till helgen.
Har plockat fram lite målargrejer och hoppas inspirationen kommer så jag får starta upp min idé på duken.
Skulle vilja måla med olja, men det blåser halv orkan utanför så det går ju inte att vädra ordentligt så  det får bli akryl.
Har just börjat testa det,  och det funkar men har ju inte alls samma egenskaper som oljefärg.

Hoppas er helg har varit mer innehållsrik än min!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-11 21:07:30

Tack för nomineringen, jättekul!!

Du har sån tur/otur att raggan är i morgon som vanligt! Lycka till! KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-11 21:31:42

Jojomen! Det där med att köpa snus och att försvinna har man ju hört talas om förr minsann...:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-11 21:58:46

Inga problem med syrrans tutt-gardin! Den höll sig på plats!

Postat av: Ann

Publicerad 2009-01-12 05:44:06

God morgon:))

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-12 07:33:56

Godmorgon!

Hoppas du får en fin måndag!

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela