TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fullmåne till trots...

Publicerad 2009-01-11 13:08:37 i Allmänt,

... jag jag sovit gott inatt med tror jag bestämt.

Masade mej upp kvart över tio, när mannen försvann ut har jag ingen aning om.
Inga erbjudanden denna morgon, och det är nog gråare ute idag än igår, knappt någon snö alls kvar, BLÄ!

Nyduschad och nyäten är jag i alla fall.
Stekte på två potatisbullar, Felix eller Findus eller vem som nu gör dem.
Jag gillar dom skarpt och jag är alldeles för lat för att göra egna.
Eller lat... energilös kanske man ska säga för idag har jag inte lust med något alls.

Drömde väldigt konstigt inatt i alla fulla fall.
Lögarängsbadet var avstängt för sportfiskare, stora bassängen tömd och i små kanaler simmade laxar!!
Berith, inte såg det väl ut så när du kom till jobbet? :o)

Rätt som det var var vi uppe i stugan istället, och som vanligt när jag drömmer om stugan är det en massa hus på tomten, i verkligheten är det bara två, stugan och en bod.
Undrar vad det betyder?

Jag minns när jag bodde i Västerås, jag drömde konstant om att flytta, fast jag trivdes rätt bra i min etage-lägenhet.
I alla drömmar flyttade jag till ett stort hus med en massa rum, hur många som helst.
Där vi bor nu består hela lägenheten egentligen av elva rum och kök, men vi hyr bara fyra av dem, resten använder hyresvärden som förråd.
Så lite så blev det allt...

Men nu vill jag ju härifrån också... som jag påpekat tidigare, man är aldrig nöjd.
Inte med ekonomin, eller boendet... eller vädret.
Men lite positiv ska jag vara idag, jag är jättenöjd med mitt jobb i alla fall.

Åh, gud så tradigt att titta ut genom fönstret, slask och blask, och hundarna ligger och suckar och tittar bedjande på mej... dom skulle bara veta hur smutsiga dom blir av en promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela