TyraTok

Livet är ett äventyr!

Här sitter jag...

Publicerad 2009-01-05 11:01:10 i Allmänt,

... med underställ och överdragsbyxor, sockor och tröja... på jobbet!

Ser med andra ord lika modemedveten ut i civilisationen som hemma. :-/
Tog med jeans för jag skulle byta om när jag väl kom hit, och se lite proper ut, men det är så kallt på mitt rum så det blir inget klädbyte, funderar nästan på att dra på mej kängorna igen.

Mannen ringde just och sa att jag antagligen inte får igång min dieselbil när jag ska hem, jag skulle tydligen tagit den bensindrivna golfen, men den informationen hade jag missat.
Vi får se...  jag ställde mej i p-huset här bredvid för jag tänkte att det är varmare än nere i hamnens råkyla, och ifall dotter J får tid hos läkaren och jag ska skjutsa henne dit.
Tänkte dessutom att det får vara värt 50 spänn att få igång bilen  när man väl ska hem framemot kvällningen... usch... nu ska jag sitta här och oroa mej över det... kanske får köra den en sväng under lunchen...?
Sabla karl! ;o)

 

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-05 13:47:08

Usch det är vidrigt när man behöver sitta på jobbet och frysa. Hos oss har vi flera som sitter med torgvantar för att ha fingrarna så pass rörliga att det ska gå att skriva.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-05 16:24:24

Men hu då! Har ni så kallt på jobbet? Måste vara stooor skillnad mot badet. Håller med dig ang. det där med karlar...de är verkligen från Mars!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-05 17:11:49

Hoppas du fick igång bilen :-)

Ha en skön kväll hemma i vämen !

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-01-05 19:44:00

Hoppas bilen funkade? Sånt är ju hemskt om man blir stående efter jobbet när man bara vill hem... Tänkte precis som Berith att det är lite skillnad mot badet där man oftast svettas :) KRAM

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-05 20:04:50

Tanten, man kunde ju tro att åtminstonde stadshuset skulle vara varmt! :D

Men rummen mittemot är jättevarma, ska ansöka om överflytt!



Berith och Linda, bilen gick igång men vet ni att det numera kostar 60 kr att stå i Punkt en dag!!

Hutlöst, dags att motionera från L-badet!

Kanske hinner in och insupa lite äkta simhallsvärme innan också. :o)



Maria, det gick bra, jag kom hem och landade under en varm filt i soffan! :o)



Ha en skön kväll kära vänner och läsare! Kram!

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-05 20:15:37

Jag får väl se vad jag har för temperatur på mitt rum på jobbet på onsdag, det brukar vara i varmaste laget..Kanske slipper jag uppträda i fleecebyxor och kängor?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela