TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inbillar jag mej...

Publicerad 2009-01-02 08:36:58 i Allmänt,

... eller är de inte lite ljusare denna morgon än det vart tidigare!?
I och för sej är det klar himmel och iskallt ute men jag tycker ändå att något hänt med mörkret... eller så hoppas jag så intensivt att jag inbillar mej.

Det var faktiskt inga problem att kliva upp 6.40 imorse, till min stora förvåning, och inte är jag gäspig heller som jag var i måndags.
Kanske jag äntligen är totalt utvilad och redo för det nya årets utmaningar.

Vi verkar bara vara tre stycken här i korridoren idag, av sexton, men det blir nog en lugn dag i alla fall.
Tror inte folk har så mycket ärenden en sådan här dag som denna...
Var knappt någon trafik in till staden alls, inte ut ur den heller för den delen, de flesta verkar ligga kvar under sina täcken och snusa gott.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-02 09:58:24

Hejsan!

Det var väldigt tomt på trafik idag.

Alla har väl fått en klämdag.....och andra har tagit semester, som jag.

HA en bra dag!

KRAM

Postat av: E

Publicerad 2009-01-02 10:24:51

Ja och under täcket var det fantastiskt varmt och skönt! :0) Hoppas du får en soft arbetsdag!

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-02 10:32:20

Klart vi är utvilade! Säger jag som inte jobbar igen förrän den 7:e..



Vi säger att det är ljusare på morgnarna nu, det känns gott att göra det! Jag körde maken till tåget vid 6 i morse, och det var kallt, -10 grader. Men å andra sidan minns jag vintrarna i mitten på 80-talet när jag gick till bussållplatsen på Stora gatan på morgnarna, då visade termometern på huset snett emot Klippan på -23 , och så höll det på ett par veckor.

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-02 11:51:37

Kattis, jag har en bra dag, händer inte mycket här på jobbet!



E, det är dej väl unt att ligga där, du har ju slitit så i december! ;)



Anne, jag minns dessa kalla vintrar, i alla fall 86 var hemsk, fick dotter D 8 januari och kunde inte gå ut på två veckor för det var så kallt.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-01-02 19:36:38

Klart att det är ljusare, fattas bara annat, klart man märker hela två minuters skillnad morgon o kväll. Haha, du är rolig du! Men när solen tittar fram, rimfrosten leker i träden så nog är det ljust och glatt! Har ännu inte gett mig utomhus, lite svajig i skallen och lite stel i nacken, men det tar sig! Nu vill jag förstås önska dig ett fortsatt fint nytt år med massor av roligheter och stolligheter, givande möten och överraskningar i massor!

Låter det bra, okej, vi tar med storvinsten också då!

Kram

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-02 20:31:13

Paula, det sista som överger människan är hoppet! :o)

Minuter är icke att förakta...

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-02 21:41:15

1986 var hemsk, men var inte -87 det också?



Undrar om vi har gemensamma bekanta...?

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-02 21:49:51

Anne, jag har säkert förträngt 87 med tre små barn att roa om det var för kallt ute! :o)

Det undrar jag med, Västerås är inte en alltför stor stad... vi får utröna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela