TyraTok

Livet är ett äventyr!

Liknelser...

Publicerad 2009-01-28 21:47:21 i Allmänt,

... har vi använt oss av ikväll.

Jag sa att jag kände mej som en trasa när jag  halvlåg i soffan under täcket och kollade på Det okända.
 Mannen tillstod genast att han naturligtvis är Tarzan.

Tarzan och Trazan, det är alltså han och jag... men så kom han ju på att Trazans kompis är  faktiskt Banarne  så då fick jag nåt gott att skratta åt.
Bra liknelse!



Numera bor jag alltså med Banarne.
Vilket man kan associera till  min gamle lover Tusse Batong som just heter Arne... men det är ju en helt annan historia.
Han har förresten blivit morfar, hehe.

Nå, nog om det!
Trazan dejtade dotter J på lunchen, vi tog en Saffets och sedan ramlade vi runt på sta´n ett tag.
Jag, som inte ska shoppa, hittade drömstövlarna som kollega M hade fyndat förra eller förrförra veckan.
Jag var grön som Hulken av avund när hon visade upp dem.
Ett fynd för 299 kr istället för 999 dineros, det är REA!
På den ena DinSko fanns bara strl 37 och 38 men i Punkt fanns dom i 36!!
Japp, bara att hiva fram bankkortet och le saligt.

På Cubus hittade vi jättefina koftor som konstigt nog på J satt som en smäck men på mej såg den ut som ett litet sjumannatält, så hon fick en, jag ville ingen ha.
100 kr var inget att bråka om och hon fyller ju år på lördag.
På Vero Moda hittade jag en blus för 49 kr, får banta lite till sommaren bara, och så köpte jag varsin grå scarf med elefanter på till J och mej, 29 kr styck, inte heller det något att bråka om.
Mjuka sockor fick vi också av mej.

Sedan var jag tvungen att springa tillbaks till jobbet, något förlängd lunch blev det allt men ingen fara på taket.
Mannen hämtade mej och vi åkte till elektronikjätten för att köpa födelsedagspresent.
Innan dess slank vi in på klädaffärerna och mannen köpte tre snygga t-shirts med slutsumma 117 kr.
Jag hittade jeans och en kofta för sammanlagt 250 kr plus lila tights för 25 kr.
Känner mej jättenöjd med den påfyllningen av garderoben fast egentligen hade jag bara tänkt köpa ett par billiga jeans, haha, det blir aldrig som man tänkt sej.

Nu har jag ätit lite dajmglass, sabla karl som alltid måste handla något gott, hur ska man gå ner i vikt då?
Men gott var det... och imorgon är det torsdag och sen bara en morgon till att kliva upp i mörkret!!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2009-01-29 06:56:25

Tänk vad man shoppar så fort vi ser rea!

Jag handlar gärna då, men sen vet i sjutton om jag vill det.

Postat av: linda

Publicerad 2009-01-29 08:20:38

Jag vill också bli frisk så jag kan iväg och shoppa..

det var såå längsen....L

Ha en underbar dag och snart är et helg!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-29 08:26:06

Ha ha ha vilken skön runda ni verkar ha haft. Alltid kul att fynda nåt nytt att ta på sig!

Postat av: åsa

Publicerad 2009-01-29 09:21:32

Jag brukar säga att, det var så billigt att jag inte hade råd att låta bli....

Men, visst är det roligt när man känner att man verkligen har fyndat!

Ha dé!/Kram

Postat av: maud

Publicerad 2009-01-29 12:14:20

Hej, jisses vad du shoppat då...men lika bra att handla när man hittar nåt...är man ute o letar så brukar det vara svårare iallafall för mig. i söndags var vi en sväng för att köpa present o vips då hittade jag en top till mig, superbra men behöver mera!Ja denna eviga vikt, tänk när dom uppfinner ett piller som man kan ta innan natten och när man vaknar så e 5 kg borta ;), kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela