TyraTok

Livet är ett äventyr!

Merlot, min vän!

Publicerad 2009-01-07 21:45:50 i Allmänt,

Jahaja, mannen var ute i skräprummet och rotade och hittade tydligen en flaska Merlot, en liter, en sådan som är för stor för mitt fiiina vinställ.
Korkade upp och ser man på, första riktiga arbetsdagen avslutas med ett glas rött!
Det får bli bussen eller tåget imorgon med tror jag, för jag vill nog ha ett glas till, det var gott!

På TV:n är det Grammisgala men jag sitter hellre här under min korkek, jag har ju redan tillfredsställt soffans behov.
Lyssnade tidigare på ett program om skidåkare i elitnivå, intressant!
Jag är imponerad av sådana bedrifter.
Kanske mest för att man aldrig lyckats utföra några egna direkt.

Ja, jag lyssnar mest på TV, det enda jag såg var Sing-a-long, annars kan man lyssna, det räcker.
Roliga program ser jag, intressanta program lyssnar jag på, vad säger det om mej?
Claes Malmberg missar jag för övrigt sällan.

Fast jag såg faktiskt hela Saltkråkan igår, men vad går det under för epitet?
Jo, det blir nog underhållning och humor.
Fast man fick en rejäl nostalgitripp av den också... vilka mössor dom hade... eh, jag hade när jag var liten... Pelles mössa var klockren fast min var blå! Mocka och stickat med stor tofs... snyggt eller?

Så dom svarta lackskorna som Stina hade, såna hade jag och var sååå stolt.
Med vita spets-strumpbyxor till och en ljusblå klänning som min mamma hade sytt, en kopia av hennes egen klänning.
Minns att jag var på julfest och ramlade och fick en jättestor sticka i benent så dom fina strumpbyxorna gick sönder... gud så ledsen jag var!
Mest över byxorna tror jag...

Kanske är det som drivit mej till att ha ungefär 50 par skor drällandes runt om i huset...?
Fast jag tror dotter J är värre... hon köpte inte godis för sin lördagspeng som liten, hon sparade till skor redan vid två års ålder!

Imorgon ska det lunchas med döttrarna innan dotter D åker ned till Skånelandet igen för vidareutbildning i konstens ädla konst.
Det ska bli nice, vi har ju inte umgåtts så mycket det här lovet men vem vill hänga med sin morsa? :o)
Just ja, hon fyller ju imorgon dessutom, sina 23 modiga år, min yngstaste lilla dotra.
Kl 05.55 gjorde hon entré efter fem timmars värkar, 3, 750 g och 50 cm med kolsvart hår som stod åt alla håll.

När vi skulle åka till BB vid två-taget på natten och farmor hade installerat sej med syskonen var det iskallt och snorhalt men jag hade på hjärnan att jag skulle ha Året Runt-tidningen med mej ifall det skulle ta tid.
Alltså tvingade jag min dåvarande man att halka tvärs över staden på E 18 i vår nya röda Ford Granada till ett nattöppet ställe så jag fick tidningen och så tillbaks över staden till BB, medans jag låg i baksätet och kved.
Haha, vilken makt jag måste haft!
Minns att jag morrade att jag SKA ha den när han protesterade.
Fast han var väl luttrad, det var ju tredje gången med en höggravid knäppgök inom  3, 5 år... :o)

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2009-01-07 22:34:46

Nu blev jag sugen på spenatsoppa! Jag äter gärna en soppmiddag varje vecka, går ju att variera i det oändliga. Fast inget går upp mot vårens första nässelsoppa...

Efter ett dygn med riktigt trevliga temperaturer har kvicksilvret åter sjunkit till 18 grader. Suck, vilken tur att maken går ut frivilligt med hundarna..fast på detta viset får jag inte mycket till motion. Ska bli ändring på det, imorron, för då ska det bli lite varmare, hihi

Jag beundrade Pernilla Wibergs tävlingsdräkt ala åttital, hon såg inte klok ut, det var rosa, grönt, blått och gult i en o samma dräkt. Och det obligatoriska tjocka pannbandet, med glitterfärger, haha!

Nä, ska nog gå o lägga mig, blev sent igår kväll..

Kramen

Postat av: dottern D

Publicerad 2009-01-08 00:02:15

Jooo, klart man vill umgås med sin mamma - och mentalt har jag varit på väg till sura många gånger ;) Men skäll på André, det är han som bor i norrland så vi inte kan träffas på daglig basis, som sig bör, så man kan ägna resorna åt familjen! Kram!!

Postat av: Pillan

Publicerad 2009-01-08 01:21:01

Hahah , ja vem minns inte Saltkråkan .

jag fick ett par röda Lackskor , å jag vart så lessen för jag ville ha vita ..

det var tider det ...



Postat av: anne

Publicerad 2009-01-08 14:16:28

Blev det något läst i Året Runt då?

Postat av: Ann

Publicerad 2009-01-08 15:19:28

Tack snälla:))

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-08 21:04:20

Dotter D, du skyller alltså på den som flyttat norrut, inte den som flyttat söderut??

Och vad värre är, du försvinner själv norröver efter sommaren! ;o)

Jodu, men vi hinner nog umgås, puss å kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela