TyraTok

Livet är ett äventyr!

Pudding!

Publicerad 2009-01-10 16:18:10 i Allmänt,

Klockan är 16.11 och det är mörkt...
Det har ju varit en mulen dag så det är väl inte undra på.
Om man tittar på himlen får man lite domedagskänsla faktiskt...

Mannen enades med sej själv att jag skulle göra kålpudding, och det var nog ett bra beslut för då fick jag ändan ur morgonrocken och plockade ihop en massa pantflaskor och burkar och åkte upp till affären.
Inhandlade ett stort kålhuvud och potatis, plus fyra folkisar och en påse chips till mannen.
Willys chips kostar bara 9.50, enormt billigt om man äter mycket, som han gör.
Själv poppade jag en påse popcorn igår och har mer än halva kvar.

Nu står två stora formar med puddingen i ugnen, en med älgfärs och en med rådjursfärs...  ska bli sååå gott, hoppas jag.
Var några år sedan jag kålpudding, men jag har då aldrig misslyckats.

Alla tomtar och annat krafs är bortplockade men stjärnor och stakar och julgran står kvar.
Granen barrar inte alls, den är så vacker så den blir nog kvar ett tag till, men resten ryker nog imorgon.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-10 16:46:30

Åh så gott och så länge sen.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-10 16:52:50

Åh, vad gott med kålpudding, det kanske man ska göra nån dag. Fastjag vet inte om nån äter det här hemma.

Så du har varit kändis på ICA! Kul.

Hoppas du har en skön lördagkväll!

KRAM

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-10 18:04:09

Man önskar ju att man kunde beamat över lite åt er för det blev jättegott som mat-Tina skulle sagt!

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-10 18:19:26

Joo du. Här ska du få höra en hemlis...Jag ska vara med i Let´s Dance och Bonde söker nästa säsong!!!



Jag älskar kålpudding,min mammas, hon gör som en fluffig variant, inte med en köttfärskaka utan mer omrört, om du förstår vad jag menar...

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-10 18:28:54

Ja, jag förstår vad du menar, så gjorde min svärmor!

Kunde du inte sagt det innan jag började så hade jag kommit ihåg att göra likadant!



Jag ska heja på dej, och se till att vara kräsen när du ska välja gemål!

Postat av: åsa

Publicerad 2009-01-10 19:21:04

Gott med kålpudding, det var längesedan jag gjorde det, kanske dags nu då...

Förresten...din karl verkar vara en hejare på att tillaga rådjur...har han nåt bra recept på rådjurslår...?

Har ju fått ett sånt av "mågen" och jag har inte en aaaaning om hur f-n man tillagar dylikt så att det blir gott..

Hoppas, hoppas att han vet...

ha dé!/Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2009-01-10 21:45:29

Det där lät mumsigt! Har aldrig ätit kålpudding med älg eller rådjur, låter så lyxigt men vet ju att mannen din jagar, och då är det inte så dyrt som i affärerna.

Läser vidare...och oj, vilket erbjudande du fick! Bad du inte om telefonnumret i alla fall....

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-10 22:00:27

Åsa, mannen säger här att det han brukar göra är att lämna in det för rökning, så tyvärr har han inget bra recept.

Men har du kollat nätets alla receptsajter?



Paula, jag har kvar numret i mobilen! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela