TyraTok

Livet är ett äventyr!

Put on your red shoes...

Publicerad 2009-01-23 22:16:20 i Allmänt,

...  åh, vad jag skulle vilja vara med i Let´s Dance.
Skulle väl antagligen påminna lite om Anna Book kanske... eller inte riktigt så rund är jag...  ännu.

Morgan var klart bäst i mina ögon.
Herr Wahlgren har ju glidit in som om han varit med från start, men vad annat att vänta från en medlem av den klanen som verkar kunna allt och där alla dessutom ser oförskämt bra ut.
Jag minns när jag var inne i Änglaboden och Christina Schollin var så förundrad när jag skulle köpa en ring.
Det är barnstorlek,  sa hon när jag la fram den, men sen tog hon tag om min hand och ojade sej över mina smala små fingerpinnar och förstod varför jag köpte den.

Oj, nu kom jag från ämnet...
Laila kan bättre, hade inte riktigt höjd på benlyften idag idag tycker jag,  men det var bra fart på henne.
Carl-Jan gillar jag skarpt, hans humor och stil roar mej.
Blondinbella ska nog fortsätta blogga och Kitty fortsätta med vad hon nu gör.
Geroge Scott... hm... hade nog varit bra om han hängt med.
Elisabeth, klass och stil, Madgalena har jag ingen åsikt om direkt, Hasse Aro börjar ju lätta upp lite.
Och så sist och inte minst har vi giganten Samuelsson, helt i Morgan-klass!

Hade tråkigt här på kvällningen så jag knatade över till S och tittade på hennes lilla nyförvärv.



Tolv veckor är det lilla charmtrollet som la sej på stolen bredvid min och somnade så sött efter lite bus.
Hon hade bara varit hos S i någon timme och var redan ute på vift och åt och hade gått på lådan.
Något namn hade hon inte fått ännu, möjligen Skruttan.

Hennes dotter hade två tjejkompisar där, dom skulle ut på krogen.
Ena tjejen frågade mej om jag är lärare.
Nej, sa jag, har aldrig  varit.
Men jag känner igen dej sa hon och jag tänkte att hon förväxlat mej med någon, jag har ju inte bott här i byn så länge och rör mej sällan ute här.
Kanske från ditt gamla jobb, sa S och nämde baden.
Jaaa, hojtade tjejen, från Lögarängen!
Vad snopen jag blev att en tonåring i Sura känner igen mej därifrån.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela