TyraTok

Livet är ett äventyr!

Gråskala!

Publicerad 2009-01-11 15:08:57 i Allmänt,

Gick en rätt skapligt lång och  snabb promenad med de uttråkade hundarna i det urtråkiga vädret.
Fick upp pulsen och blev lite svettig,  men det är ju en hel del att förbränna efter julen... ja, före julen också för den delen.

Disken är nästan klar och juldukarna tvättade,  hej vad det går undan här!
Mannen har fortfarande inte kommit hem, undrar om Lasso sprungit bort igen.
Den hunden gör inte som dom tänkt sej, lite kul tycker jag men jag beundrar herrarnas envishet.
Smilla däremot är nog sur för att inte hon får vara med och träna... men hon gör ju sällan heller som husse vill så hon kan gott stanna hemma med mej.

Kikade in i en väldigt inspirerande blogg igår,  nämligen hos Persilja.
Jisses vad hon pysslar och står i, och idag när jag var där gav hon mej en kick också.
Jag blev så sugen att fixa min brödburk men den planen sprack för min lila färg var slut, men istället ska jag måla klart en tavla jag haft i huvudet en tid.
Jag har gjort en skiss... ska se om den blir som jag tänkt.
Fast det blir saken sällan... gjorde ett halsband igår som inte alls blev som jag tänkt men någon kanske gillar det någon gång.



Här visar jag även upp min fina julklapp från dotter D, hennes vackra egengjorda keramikfat!



Nu är det dags att ta tag i lite sysslor, snart kväll och inte mycket utfört denna helg heller... det måste var vintertrötthet!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-11 15:50:02

Du måste kolla in detta! WOW, säger jag bara. Blir alldeles stum.

Vördnad

http://se.youtube.com/watch?v=He7Ge7Sogrk

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-11 16:01:10

Kul med duktig dotter!

Postat av: Persilja

Publicerad 2009-01-11 17:30:38

Fint fat. Ser ut som Livets träd, du vet på moderkakan.

Ang din fråga hos mig, jag använder inte lack. Inte på lådor och sånt. På en köksskåp eller ett bord eller en hylla kan jag tänka mig att det behövs.

Postat av: Skogshuldran Titti

Publicerad 2009-01-11 18:20:07

Jag har lärt mig (till slut) att det är ganska bra att saker och ting inte blir som man tänkt sig. Det blir oftast bättre!

Halsbandet ser jättefint ut, lycklig den som får det!

Och vilken häftig tallrik!

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-11 18:53:06

Linda, jag tystnade totalt jag med!! :D



Tanten, det är kul just för att hon följer sin dröm.



Persilja, det gör det ju faktiskt!

Jag brukar köra mycket med decoupage-lack så det ska hålla men det kanske det gör ändå.



Skogshuldran, ja, du har nog rätt, det ska inte bli som man tänkt sej...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela