TyraTok

Livet är ett äventyr!

En bra dag blev det

Publicerad 2009-01-12 22:50:58 i Allmänt,

Jodå, måndagen artade sej bra, det blev en småputtrigt trevlig dag.
För det första räckte dieseln in till staden så jag slapp stressa med att tanka.
(Åker kanske aningens för sent varje morgon för att hinna med såna utsvävningar.)
Ville dessutom till en mack där jag kunde använda bensinkort - varför  betala idag när du är pank och behöver skjuta upp kostnaden..?

Bilisterna stannade vid övergångarna nere i hamnen OCH vid cityringen så jag kunde hasta över i lugn och ro utan att riskera liv och lem.
Sådant är synnerligen trevligt och förhöjer mitt humör, och det behövdes i morse.

Förmiddagen rann undan hur fort som helst och efter lunch ringde N och undrade om vi skulle luncha på onsdag.
Åh gud vad glad jag blev,  en plan!
Äntligen!
Dessutom har vi inte setts på säkert en månad och då blir det ännu roligare.
Fast jag fick först backa och berätta om den futtiga summan på mitt konto men då ville hon bjuda, sådana vänner ska man vårda.
Nästa gång bjuder jag.

Pratade dessutom med dotter J som är lika pank som sin mor och behövde kattmat, tur man bor ovanför en djuraffär! ;o)

Väl hemma, efter tankning, hade mannen lagat god kyckling, jag behövde bara göra såsen.
Så hamnade jag på  något underligt vis i soffan men min käre sambo förmanade mej att inte sova.
Men för fasen, jag är 47 och bestämmer om jag vill sova eller inte, sa jag... och somnade.
Men bara en kvart, så det blev perfekt, sedan var jag rätt pigg och jag tror mej kunna somna ikväll.
Jag måste kunna somna ikväll annars vet jag någon här i huset som trackar mej, 47-åringen som kan själv!! :o)

För säkerhets skull sitter jag här, nyduschad,  med en kopp kvälls-ört-thé igen...


Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-13 08:17:30

Godmorgon!

Hoppas du sov gott i natt.

Och hoppas du får en lika bra idag.

Här är det fortfarande lugnt, dom kanske inte fattat att lovet är slut, hihi. GFinns knappt en bil på parkeringen och inga elever. Hmm.

Ha det gott!

KRAM

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-13 08:18:32

Kattis, det lät skön, en riktig mjukstart! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela