TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så var det snart måndag igen...

Publicerad 2009-01-18 19:10:04 i Allmänt,

... och långt ner under pappershögarna börjar jag nu kravla mej upp...



Nej, så illa var det inte men man spar mycket skit!
Jag tror jag har fått ihop en hel papperskasse, en sån där stor från IKEA, nästan full med gammalt skräp.
Men å andra sidan har jag fått i ordning en pärm med alla aktuella försäkringar, donationspapperet och annat som kan vara bra att hitta om något skulle hända mej.
Det gör ju ofta det i min släkt...

Lönespecarna sitter så fint i en pärm ihop med anställningsbevisen men däremot alla pensionspapper från olika instanser ligger i en byrålåda.
Fast dom är sorterade efter bolag i alla fall!
Det får bli nästa gång jag får ett sådant här ryck.

Medans jag for runt här och härjade började jag skärskåda andra saker också.
Till exempel mina gamla favorittofflor.



Nu är dom  bra slitna, värmer inget alls, golvkylan går rakt igenom.
Men dom har tjänstgjort i många år, köpte dom i Kupolen för 50 kr.
Det var döttrarna som hittade fynden, vi köpte alla likadana men jag vet inte om dom har sina kvar... det smärtar men jag ska nog avyttra dem nu för golven är kalla och jag har andra varmare varianter.
Det ligger små paljetter överallt och då tror jag att det är pärlor jag tappat och kravlar ner på golvet efter det som glittrar... så är det bara en paljett från tofflorna.

Men jag  har även plockat fram lite nytt att pryda hemmet med nu när alla julsaker, utom granen, är borta.



Det här är ännu en femkronors ljusstake från loppis som var i ren furu när jag köpte den.
Lite decoupage med en servett så blir den lite roligare.

Annars har helgen gått fort, som vanligt.
Igår var jag utanför dörren två gånger.
Ena gången gick jag en promenad med hundarna och andra gången handlade vi.

Idag var vi iväg och fikade hos kompisar och sen till pizzerian och hämtade lite mat.
Jag åt en halv kebab med bröd, resten hade Monster varit och smakat på när vi gick på hockey.
Katten är ju sällan hemma men idag passade han på när jag glömt mat framme.

Vi gick på matchen mellan Sura och Valbo,  inte mycket att se tyvärr.
Har inte gått på en enda match den här säsongen och idag märkte jag att det spelar ju ingen roll, det gick inte bra.
Sura saknar organisation, passningspel,  och ... ja, det mesta just nu.

Själv ska jag ta mej en hårdmacka och stilla min lilla hunger.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-18 21:10:16

Hujja vad jag skulle behöva sortera papper.

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-18 22:13:42

AAAHHHH!!!!!! Jag får ångest när jag hör om din papperssortering!!!! Som bäst gör jag det en gång per år, i början av semestern....

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-18 22:27:14

Jag kan trösta er med att det inte skett på lååång tid här, en grovsortering gjordes förra sommaren men den var så grov att det inte märktes i det här sammanhanget! :/

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-19 08:36:20

Hallå!

Åh, rensa är inte så roligt jämt. Jag har gjort garderoben och nu är det bara mitt lilla gamla kontor kvar. Och det är ingen rolig historia.

Ha en fin dag!

KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-19 08:36:49

Åh, fiin design du har igen.

:D

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-19 15:22:03

Vad snyggt det blir med decoupage.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela