TyraTok

Livet är ett äventyr!

Världsmästerskap...

Publicerad 2009-01-04 18:09:45 i Allmänt,

... i slöhet pågår här, och jag tror jag är nära en seger!

Däremot pågår inget mode-SM direkt....
Har hela denna långa helg hasat runt i långkalsonger och t-shirt och sockor, ja, till och med på nyårsafton hade jag det.
Då toppade jag dessutom med en snygg tandkrämsfläck på tröjan!
Naturligtvis har jag klätt mej rätt normalt, åtminstonde jeans och kofta över stassen,  när jag farit in till staden för jobb och middag, men hemma... ja, vi båda har samma snygga kostym.
Antar att hundarna blir blinda om vi inte skärper oss snart...

Innan jag gick ut idag ringde det på dörren,  och jag fick på mej ett par brallor över understället innan jag gick ner och öppnade.
Där stod en timid farbror som nästan vart omkullsprungen av Tequila.
Jag tittade på axelväskan och funderade vad han skulle kontrollera, men så fick jag se de små tidningarna...
Inte intresserad, sa jag.
Jamen har du inte tänkt på sånt här, undrade han.
Nej, inte ett dugg, svarar jag.
Då undrar han om jag har tänkt på varför jag inte har tänkt på deras budskap!?

Men cheeezuz!
Folk får tro på och tycka vad dom vill men pracka inte på andra det.
Precis dom orden sa jag till honom och stängde dörren mitt i nosen på honom.
Fick nog av religiösa fanatiker när vi hade Jesus med fru som granne.

Det var det besöket det... kunde ju vart något roligare... någon kaffesugen person eller så... men istället gick jag ut på den där promenaden vågen talar om för mej att jag så väl behöver efter julens idoga ätande och drickande.
Det kändes helt OK, lite kallt om kinderna men runt kom vi.

Efter det stegrades slöandet rejält... har tillbringat hela dagen med att inte göra något alls.
Eller, spelat lite på King.com och Betapet.se har jag ju faktiskt gjort.
Hittat kycklingfilé i frysen och tillagat med råris och wokgrönsaker.
Efter det slog jag på stort och diskade!

Och nu är det kväll, jobbet väntar imorgon 8.00.
Hoppas jag kan sova... det brukar bli svårt med den saken när man inte uträttat så himla mycket under dagen.
Kanske ska jag stöka ner matsalsbordet med pärlorna!?

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-01-04 18:12:19

Hej och Tack!

Tur att man har datakunniga barn (och snälla)

Hon vet att jag gillar vitt ;-)



Ha en bra vecka!

Jag jobbar natt är sedan ledig t onsdag.

Vi hörs // Anna-Karin

Postat av: åsa

Publicerad 2009-01-04 19:06:45

Ja, man kan bli irriterad för mindre...jag brukar säga, att..blir jag intresserad så hör jag av mig..vilket jag aldrig gör..

Det där med modet..det finns väl inget skönare än att bara "slafsa" omkring i just den utstyrseln du beskrev och vem vet...det kanske blir modernt..

Ha dé!/Kram

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-04 20:31:42

Min morfar och mormor hade världens snälaste och beskedligaste jämthundar utom när dylika religiösa uppenbarade sig. Då stod de mellan morfar och "missionären" och morrade dovt.

Postat av: J..

Publicerad 2009-01-04 21:11:47

Fin blogg :)

Postat av: anne

Publicerad 2009-01-04 22:32:40

Skönt att höra att det finns andra som för en liknande tillvaro som en annan...



Jag tror väl knappast att det är någon större fara med din magen. Min mammas våg talade om att jag har utökats med 4 kg sedan jag besökte vågen sist i augusti, och det var illa redan då. Man borde ju gå lös på en sådan där gräslig pulverdiet à la itriiim, men jag är emot alla sådana paniklösningar. Kanske skulle jag pallra mig iväg till viktväktarna, det funkar i alla fall...Suck.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-04 23:38:14

Hallå!

Det blev -14 här idag, menhundarna måste ut iaf.

Klart du ska pärla, man känner sig så kreativ den.

Inte för jag fick nåt gjort, hihih

KRAM

Postat av: Berith

Publicerad 2009-01-05 10:13:19

Ha det bra trots det kyliga vädret. Idag har allt gått åt h...vete!! Shit

Postat av: Paula

Publicerad 2009-01-05 10:46:45

Ah, född i Lappland! Coolt....jag tror jag varit inuit i ett tidigare liv för när maken bara klagar och klagar över de 23 minusgraderna så undrar jag vad han håller på med. Jag har inga problem att klara kylan, och det är ju så vackert!

Visst går åren fort, hade man inte barnen som envist blir äldre och äldre så kunde man vara ung för evigt...

Ha en fin dag, vi ska till dottern i Falun på besök

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-05 19:34:32

Anna-Karin, jobba lugnt!

Vad kostar spinningen här?

Vi ses, kramar!



Åsa, just nu i denna kyla känns det helt inne att vara så här ute, utan att vara ute! :D Kramar



J! Tack för komplimangen! :o)



Tanten, så ska jag uppfostra nästa hund!!



Anne, jag har också funderat på VV.

Nu jobbar jag ju inte så oregelbundet och har bättre kostvanor så kanske jag skulle lyckas med det.



Kattis, ett armband blev i alla fall halvfärdigt igår kväll. Kramar



Berith, börjar det jäklas så brukar det fortsätta ett tag typiskt nog!



Paula, jag håller med, hellre kallt och snö än evig trist höst.

Född i Lappland i mars... inte bara coolt, himla kallt.

Om vi åker upp till midsommar kan det vara is kvar i brunnen ibland! :0

Kramar













Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela