TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ändrade planer...

Publicerad 2009-07-12 22:13:37 i Allmänt,

... blev det hastigt i går kväll!

Broder planerade en tripp till Tallinn men igår ringde hans kompis och meddelade att han inte mår bra så han ville avvakta.
Då åker vi till Finland istället,  säger min sambo, och broder blir eld och lågor.

Sambo ringer upp min lillebror som just då befinner sej i vårt hus uppe utanför Kemijärvi, dit vi ska.
Tyvärr ska dom  hem till  Helsingfors som idag men han ska försöka flyga upp igen i veckan, så då blev det plötsligt klart och beslutat att vi åker imorgon!
Jag skickade fort som ögat ett SMS till dotter D i Danmark,  någon måste ju se efter hundarna, och det kom tillbaks att det var inga problem, dom hade ändå tänkt vara i stugan.
Allt bara föll på plats...  hur kul som helst!

*****

Vädret har inte varit det bästa,  förutom i fredags när vi åkte, då var himlen  knallblå och kvällen underbar så vi grillade och drack lite vin.
Brorsan var där när vi kom och vart glad åt sällskap.

Han hade dessutom köpt med ost och kex... men... ost från Euroshopper??



Den var faktiskt inte så illa och vi satt uppe till halv fem och drack vin och käkade ost och kex, haha.
Bra start på semestern.

På lördagen regnade det, och regnade... och regnade.



Vi tänkte dock inte låta det hindra ännu en grillkväll...

Vad är detta?



Jo, en lösning för att kunna sitta ute trots det svenska vädret!



Blev som en mysig grotta!
Nöden har ingen lag. :D

När jag vaknade imorse regnade det fortfarande och vi beslöt oss för att åka hem och gå på lilla J:s sexårskalas och börjar förbereda inför trippen.
Jag fick fart att plantera alla plantor jag hade tagit med i regnet,  och snabbstädade huset så vi hann galant till kalaset.

Nu har jag gjort pastasallad för ett helt regemente, tvättat fyra maskiner,  rotat fram tält och sovsäckar för övernattning på vägen upp,  packat det mesta medans mannen har fixat tillbaks vår Saab och kollat igenom allt som bör kollas.
Ska bli så kul att komma upp dit igen,  trodde nog inte det skulle bli någon mer tur nu när inte syrran finns längre.
Har ju alltid åkt med henne dit, hon pratade ju finska, det gör inte jag.
Men det får väl gå lika bra med engelska om jag möter någon jag måste prata med men broder pratar lite finska så det löser sej säkert.

Nu tar jag mej en whiskey så jag sover gott inatt!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-07-12 22:22:10

Ha det nu så himla trevligt! Passa bara så du inte blir nedgrävd däruppe, om brorsan vill visa hur det gick till när dom hittade på dej en gång i tiden! :0)

Postat av: TT

Publicerad 2009-07-13 08:57:38

Haha, jag ska ha min lilla trädgårdsspade hänga i bältet hela semestern ifall att! :D

Ha en bra semester du med!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-07-13 10:08:23

Jag gillar såna spontana beslut. Man ska inte grunna och planera för mycket.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-07-14 21:09:16

Hej! Va mysigt ni ordnat för er i regnet! Bättre brödlös än rådlös sägs det ju!

Hoppas ni får en toppensemester uppe i norr, där har jag då aldrig satt min fot. Och hoppas det nappar!

Önskar er en riktigt underbar semester/Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela