TyraTok

Livet är ett äventyr!

Är man blöt eller...

Publicerad 2009-07-09 08:25:55 i Allmänt,

... är man blöt!!

Sitter här på jobbet i dyngsura kläder med värmefläkten surrade framför mej för att få åtminstonde brallorna torra.
Fy fasen vilket regnväder!



Naturligtvis var tåget försenat p g a signalfel så det blev bussfärd in.
Innan jag ens satt på bussen var jag blöt in på bara skinnet och inte blev det bättre av att det regnade ännu mer i Västerås, gaaaah, jag fick nästan simma till jobbet.
Mina kollegor fick sej ett gott skratt när jag klafsade in, och jag har bestämt mej för att köpa mej ett bättre regnställ!

Lika blöt var jag igår kväll när vi bestämde oss för att åka och fiska.
Det regnade inte när vi kom till sjön men efter en timme startade ett rejält åskväder så vi åkte hem och tog ett glas rött istället.
Gjorde födelsedagskort till exmakens små döttrar som fyller år nu i sommar, ja lilla J fyller 6 år redan imorgon ser jag när jag kikar i kalendern.
Sydde iordning ett par vita brallor som legat i två år och väntat på att fållas upp... vet inte vad jag fick för energiryck igår, måste varit all sömn jag fick kvällen innan! :o)

Nu är det bara en morgon kvar att kliva upp,  flexar nog ut  efter lunch imorgon och börjar semestra.
Måste in och kolla på yr.no hur vädret ska bli!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-07-09 16:52:47

Ett riktigt bra regnställ vill jag också ha. Paraply är bara tjorvigt och i vägen. Fast jag tror inte jag skulle komma ihåg att ha med mig regnstället när det behövdes i alla fall.

Postat av: Paula

Publicerad 2009-07-09 18:17:07

Här händer det grejer! Ja man får då inte vara väderkänslig i dethär landet! Men att fiska går ju bra, bättre ju sämre väder eller?

Fanns det ingen bild på er bil när ni cruisade? Eller åkte ni "vanlig" bil och bara kollade på andra kanske?

I mitten av nästa vecka hotar dom med sol igen, orkar du stå ut till dess tro?

Jo nog har vi Dollar Store alltid, o i Smedjebacken intill finns Nisses, för hem o fritid, jättemysigt!

Så välkommen på en shoppingtur till Ludvika, jag hänger självklart på o bjussar gärna på en fika!

Idag har vi sorg i pörtet, Lyran, vår sjuka katt, dog idag, och jag är så lessen så jag bara grinar...försöker samla mig inför en liten blogg men det blir nog först imorgon

Kram på dej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela