TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sömnbehov...

Publicerad 2009-07-08 08:16:33 i Allmänt,

... verkar jag ha haft rejält igår.

Efter jobbet och maten tippade jag mej omkull på den lilla kökssoffan jag satt på och somnade som en stock.
Mannen plockade undan och åkte iväg till C och A medans jag låg och snarkade, ihopvikt som en ostkrok, över en timme på den obekväma soffan.
Såg väl ut som en överförfriskad 107-åring när jag staplade mot badrummet för att hänga tvätt.
Det var nämligen det som väckte mej... centrifugeringen drog igång så det dånade i huset.

Kört att sova inatt tänkte jag när vi var ut med hundarna men vid halv tolv slocknade jag som ett ljus i sängen, mitt under Michael Jackson-konserten som sändes på TV.



Säga vad man vill om den mannen men musik kunde han göra, och vilken magi på scenen!
Kan inte låta bli att undra hur hans barn levt... men naturligtvis är det en stor tragedi att förlora sin far, och speciellt när man inte har kontakt med sin mamma.
Jag såg även delar av minnesceremonin, det var mäktigt.

Idag skiner solen men det ska tydligen bara var bra väder halva dagen så det regnar väl lagom tills man slutar.
Men det gör inget för nu är det bara två morgnar kvar att kliva upp, innan man får sova i fjorton stycken, förhoppningsvis...

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-07-08 08:36:09

Jag har inte engagerat mig så mycket i MJs begravning. Han gjorde bra musik, som jag gärna lyssnar på, men han är nog en annan generation. Sen kan jag känna motvilja mot hans livsval på många områden och tycka att man inte får hantera människor och relationer som leksaker.



Men klart så var han en stor artist och då är det helt rätt med en stor ceremoni vid begravningen. Det är ju många som sörjer och vill delta på olika sätt.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-07-08 09:18:27

Jag håller med dig ang MJ. Tycka vad man vill om honom, men musik kunde han! Kollade på ceremonin och den var verkligen storslagen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela