TyraTok

Livet är ett äventyr!

Uppe med tuppen...

Publicerad 2009-07-02 08:19:34 i Allmänt,

... var jag idag!


Prick klockan sex ringde klockan, halv åtta var jag på jobbet efter en rask promenad från Blåsboplanen.
Törs inte chansa på att ställa bilen i hamnen ifall Power Meet är i full gång när jag ska hem, då kommer man aldrig ut.

Nu är det ju inte för att jag är så oförskämt pigg jag är här tidigt utan för att sonen ska med åtta-tåget till Stockholm.
Han ska till kinesiska ambassaden för att fixa visum till sin vistelse där i höst och behövde skriva ut några papper.
Som den snälla, ömma moder man är så raglar man hit tidigt. ;o)
Självklart kom jag då inte in på nätet men snälla kollega lånade ut sin burk, puh.

Igårkväll fick jag köra en tur in till staden för Ö, som ska stå på PM-marknaden och sälja hela helgen hade lyckats slå igen släpet  med alla grejer i, och nyckeln låg hemma i byhåla.
K hade tagit ett glas vin och min käre sambo hade tagit en bärs så det var bara att köra in så Ö kan börja sälja grejer idag.

Klart jag gärna gjorde det,  jag som fick stå gratis med honom i söndags på Sura-marknaden.
Som tack för det fick vi se två stora älgar efter vägen, och när jag svängde in för att studera dem,  jag gillar dessa ståtliga djur, så satt det en stor uggla på en stolpe och blängde på oss.
Aldrig har jag sett en uggla på så nära håll, det var lite mäktigt.

Så det blev lite safari av det hela och 22.30 var vi hemma igen och jag dök rätt snabbt i säng så jag inte skulle snooza bort morgonen som jag lyckats göra två morgnar nu.
Gillar inte att min flex-tid krymper...

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-07-02 08:41:06

Morrn, morrn!

Ja, det kan ha sina fördela med att vara tidigt på jobbet, speciellt om man har flextid..

Hoppas du får en bra dag och att du inte får värmeslag, antar att ni har lika varmt som här..

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-07-02 09:15:33

Vill bara önska dig en underbar dag! Kram

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-07-02 12:14:36

Halloj i värmen! Visst ja det är Power Meet i helgen va? Var hur länge som helst jag var där. Var där mycket innan jag fick grabben, hur kul som helst. Ha det så bra i värmen. Kram Madde

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-07-02 17:19:30

Kul med safari. Jag såg en älg från tåget häromdagen men annars är det mest fiskmåsar och fiskmåsbajs som utgör mitt djurliv.

Postat av: E

Publicerad 2009-07-02 22:00:03

Herregud så lättroad jag är, nu har jag suttit och kollat på dina ugglor en lång stund och skrattat! :0) Värmeslag?

Postat av: anne

Publicerad 2009-07-02 22:51:38

Vad ska sonen göra i Kina?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela