TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ännu en regnig dag...

Publicerad 2009-06-11 09:00:21 i Allmänt,

... kan läggas till rullorna!
Känns inte som juni, fast det är i alla fall lite aningens värme i luften trots nederbörd.

Måtte detta väder vända till midsommar, annars får man inhandla ett jättestort partytält...

Jag tycker så synd om alla grundskolebarn som har avslutning här idag,  och imorgon är det studenternas tur.
Inte kul att åka på flaken i ösregn... 
På avslutningarna ska solen skina med varma strålar på en molnfri klarblå himmel, så det så!

Igår jobbade vi på hemma hos kollega B ända fram till 18-tiden.
Vi hade med oss sallad från stadshusrestaurangen, dom är dyra men ack så goda, och vi hade med oss gott kaffebröd från samma ställe.
Men först gick vi husesyn i hennes jättemysiga etagelägenhet på Korsängskolan.
Lite kul att gå där i korridoren och se förändringarna, där  har jag gått i flera år när jag pluggade på Komvux.
Inte trodde man väl att det skulle bli lägenheter av den skolan!
Precis i trappan där man går upp till henne minns jag speciellt en händelse som innebar en sååå rolig vecka i Visby! :o)

Igårkväll var jag väldigt produktiv!
Fast jag hade varit så trött när vi satt hos B och jobbade så jag nästan somnade från vårt arbete när paltkoman gjorde sitt intåg i min knopp lyckades jag faktiskt fixa ihop tre par örhängen, göra en beställd studentskylt och ett beställt mobilsmycke!

Men nu är det jobba som gäller... måste få undan så de andra inte får så mycket att göra med mitt område när jag är borta i mina 12 dagar.

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-06-11 15:10:12

Nu blev jag nyfiken, vad hände i trappan? Jag utgår från att du skriver om VÅRAN vecka! :0)

Postat av: TT

Publicerad 2009-06-11 15:16:30

Jo serru E... vi hade ju varit på Power Meet innan vi skulle åka, och den yngsta Y-brodern från Göksåsen var ju i farten. Ringer det någon klocka? :D

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-11 17:14:22

Låter skönt med semester...skulle behövas!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-06-11 17:31:08

Visst vore det skönt med lite ljusare och varmare.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-11 19:40:16

Semester är aldrig fel..:)

Tackar för grattiset..:)

känns kanon att få chansen att få prova ett sådant jobb!

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-11 21:11:48

Vi konstaterade igår kväll när vi åt skolavslutningsmiddag, att det var samma väder förra året, kalt och regnet hängandes i luften. I kväll har det varit riktigt fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela