TyraTok

Livet är ett äventyr!

Är det någon som vet...

Publicerad 2009-06-02 08:28:07 i Allmänt,

...  vad man får från Transportstyrelsen (gamla Vägverket) i ett rekommenderat brev??

Jag vette fasiken om jag törs hämta ut det... vad kan det vara?
Jag har betalat mina fordonsskatter och fått avställningsbevis på husvagnen som står i stugan... urk... jag är jättenervös!
Mannen spekulerade i att jag kanske åkt dit i en fartkamerakontroll...  usch?

Men jag ska inte låta det förmörka dagen, vi får se ikväll om jag åker till macken och hämtar ut det.
Dagen är förresten mörk som det är...  dagens väderrapport härifrån Västerås säger mulet och lite regn.
Tur man var ute och fiskade hela kvällen i solskenet igår!
Fast ingen fisk blev det men lite whiskey och rökt näbbgädda kom mannens kompis med.
Han har varit på Öland och fiskat och näbbgädda var väldigt gott.
Gröna ben har dom så dom syns bra och är lätta att plocka bort.
Men...  jag drar mej till minnes att näbbgädda var ett av namnen min far använde när han pratade om mej...  :o)

Idag fyller en av mina bröder i Helsingfors 50 år, grattis till Hannu!
Vi har ingen större kontakt men jag ska skicka iväg ett kort i alla fall, förr i tiden skickade vi grattiskort och julkort till varann,  tror jag fick ett julkort i julas...
Ja, så släktkära är vi!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-06-02 08:56:27

Kan körkortet vara på väg mot bäst före datum?

Postat av: TT

Publicerad 2009-06-02 09:01:35

Tanten, det går ut 2016 så det är nog inte det, tyvärr.

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-02 13:51:46

Jag funderade också på körkort. Rekommenderat? Trängselskatten kommer i vanliga posten (om du nu skulle ha någon sådan att vänta), skattemärken likaså. Har du missat någon kamera? Skumt.



Sv. Tack för mögelvarningen! Jag får tugga i mig dem snabbt! :)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-02 14:54:46

Tack så jättemycket!..:)



Hmm..mysko brev du fått....ska bli spännande att se vad innehållet är..:)

kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-02 15:53:49

Ha ha ha ha, näbbgädda har man ju blivit kallad en och annan gång...

Postat av: E

Publicerad 2009-06-02 18:47:19

Tyvärr verkar det ju vara så att mannen har rätt, du har nog passerat en fartkamera i alldeles för hög fart. Då får man iaf såna brev... Hoppas jag har fel!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela