TyraTok

Livet är ett äventyr!

De e mycke nu...

Publicerad 2009-06-17 11:49:16 i Allmänt,

Mobilen ringde här imorse... dolt nummer... hmm... men det var E, en jättegullig tjej som hade café på min förra arbetsplats.
Hon ville hälsa på och hon kom upp med frulle från Dånkan,  en ny erfarenhet men helt OK.
Inget man ska äta varje morgon tror jag dock...
Telefonen ringde hela tiden medan hon satt här men lite hann vi snacka och uppdatera, jättekul!

Så ringde mobilen igen... ett nummer jag aldrig sett men det visade sej vara transportfirman som ska köra ut min nya dator.
Vi kommer med den imorgonkväll mellan 18 och 22 säger killen.
Meeeh... nej då är vi inte hemma,  säger jag besviket.
Ah... men jag hinner inte ut till Sura idag, säger han då och låter lika besviken. Sympatiskt!
Men vart jobbar du då,undrar han och jag svarar att jag sitter mitt i världsmetropåååålen Västerås.
OK, då kommer jag med datorn under dagen, säger denna serviceinriktade kille glatt!

Sån´t gillar jag!!

Så kom jag på att jag ju lånat ut bilen men när sonen nu kom för att hämta p-biljett och bilnyckel presenterade jag min eminenta idé att han ska köra hem mej efter jobbet.
Sorry, no can do,  säger han som ska jobba 13-20 idag!
Pjuuh!
Ringer mannen, men han har just lånat ut saaben till en kompis med havererad växellåda över helgen...  och att köra in med husbilen hit för hämtning verkar lite överdrivet.

Jag får helt enkelt packa upp datorn ur kartongen och stoppa den i en påse, tur det är en laptop så det inte blir så mycket att släpa på tåget.
Allt löser sej sa gumman som sket i slasken!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-17 20:53:20

Vad bidde det för dator då? :)

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-17 22:25:49

He he ja det brukar lösa sig i slutänden...asg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela