TyraTok

Livet är ett äventyr!

Den egna sängen...

Publicerad 2009-06-24 08:57:57 i Allmänt,

... är alltid den bästa!!

Så underbart det var att få krypa ner i min mjuka säng igårkväll.
I stugan är madrassen rätt hård och jag glömmer varje sommar att köpa en bäddmadrass.
Under midsommar låg vi i husbilen när vi var så många och det var inte lika hårt och eländigt, tack och lov!

Sonen kom ut med min Audi sent igår kväll och jag körde hem honom.
På vägen hem fick jag för andra gången se vildsvin strax utanför Västerås, häftigt!
Tror till och med att dom var uppe på vägen för bilarna framför mej fick bromsa våldsamt och börjad blinka med varningsblinkersen, men jag såg dem bara ute på en åker där dom just skördat salix.

Nu ska jag plocka ihop alla lakan och badlakan jag tvättade igår, dom ska tillbaks till stugan.
Så ska jag tvaga min egen blekfeta lekamen och packa lite kläder.
Det underbara semestervädret jag lyckats få verkar hålla i sej så det behöver inte bli någon stor packning, och det mesta har jag väl i stugan i alla fall.

A har inte varit i min stuga sen ungarna var små... typ för 15 år sedan tror jag,  så hon lär bli paff över alla förändringar.
Förr var det mest som en skogstomt med ett hus på,  nu har vi altaner på båda sidor, stor gräsmatta och en fin grillplats.
Min kära sambo har legat i rejält, och nu är det mycket roligare att bjuda dit folk.

Nä, nu är det dags att sätta fart mot nästa lilla äventyr!
Fridens liljor för några dagar igen då.



(En bild på min otroligt snygga midsommarstass.)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-06-24 11:09:49

Hopps du får bra väder nu när du ska semestra i stugan.

Vildsvinen, de är riktiga trafikfaror, en vuxen galt kan ju väga omkring 175 kilo!

Har en "måg" som är jägare och bla. jagar vildsvin och jag ser fram emot att bli bjuden på tex. grillad vildsvinsfilé...

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-25 16:31:10

Härligt höra att du har de6t bra!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-07-03 19:44:00

Jamen här stod det ju! Och så fick jag se en bild på en söt TyraTok på gott humör!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela