TyraTok

Livet är ett äventyr!

Grus i ögonen...

Publicerad 2009-06-08 09:09:10 i Allmänt,

... känns det som om jag har... fortfarande... fast jag varit uppe i 2 timmar!

Det måste bero på att jag varit ute i princip hela helgen, i ur och skur.
I lördags, när vi köpt fiskekort strax efter lunch och klev ur bilen föll de första dropparna och sedan blev det bara mer och mer regn.
När vi fortsatte fiska på söndagen var vädret bättre, solen kämpade och försökte putta undan molnen men det ville sej inte riktigt.
Jag fick två fiskar under förmiddagen, den sista bara en halvtimme innan kortet skulle gå ut i tid...puh!

Så vi åkte iväg, mannen behövde köpa ny lina så vi gjorde en raid på ÖB.
Fick med oss tvål, tvättmedel och annat nyttigt samtidigt.
Då började min mage plötsligt och okontollerbart skrika efter hamburgare så vi hamnade på Max.
Ingen parkering fanns att tränga sej in på, det var tydligen fler magar som skrek efter burgare!
Så vi körde  på driven, parkerade på ICA-parkeringen och åt i bilen, kändes lite som på tonårstiden. :o)

Väl hemma satte jag fart med det gröna rummet, the greenrom.
Det är rummet där folk som vill hälsa på eller bo ett tag,  sover i.
Att det är grönt beror på att mannens dotter K valde färg... hm... sedan har hon inte använt det många gånger men färgen blev kvar trots att jag inte är så förtjust i den.

Eftersom det varit tomt sedan dotter D:s besök i påskas hade det hamnat allsköns bråte där,  men igår blev det rensat och städat.
Jätteskönt!
Nu ska jag bara flytta ut symaskinen därifrån, har massor att laga och fixa och det vill jag göra framför TV:n.

Medans jag donade med det sprack himlen upp och SOLEN sken som tokig... mjäää sa vi lite småsurt... funderade lite...
Så våkte  vi och köpte nya fiskekort och fiskade hela kvällen i solen.
Grillade korv  och njöt av vädret.
Jag ville inte vara hemma och städa sista kvällen innan jobbet börjar igen.
Strax innan vi tänkte ge upp vid 22-tiden fick jag en fin regnbåge på 1,2 kg!!

Så sprang den helgen också förbi, men det har varit en jätteskön helg och jag har hunit tvätta det jag skulle, och slängde in en firre i ugnen sent i gårkväll så kvällsmaten är redan klar när jag kommer hem idag.
Praktiskt!

Kan dock erkänna att jag är väldigt avundsjuk på folk som är lediga idag när vädret är toppen...  så känns det när helgen inte vart så där 100-procentig vädermässigt sett.
Fast å andra sidan jobbar jag denna vecka och två dagar nästa... sen är jag ledig 12 dagar.

Jobba lugnt eller vad det nu är ni gör idag!     

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-08 15:55:01

Så ni bara åker iväg? Utan planering och prat och jox och snack? Då har ni fiskevatten nära inpå?



Sv. Att vara tjusig på en tjusig fest för många år och kilon sen är väl ingen match. Om du tänker mig liten och rultig med silverbågade glasögon och halvkort hår, då får du fram den jag var på högstadiet. Frihetens timma slog i 9:an då jag fick kontaktlinser.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-06-08 22:43:30

Det ser ut som om Ni kommer att få en del vackert väder under ledigheten i alla fall!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-06-08 22:43:32

Det ser ut som om Ni kommer att få en del vackert väder under ledigheten i alla fall!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-06-10 19:00:08

Hur är det på myggfronten när ni står o fiskar? Har du något bra knep som håller dem på avstånd? Trots kylan har dom börjat härja här i området!

Kan tala om att gubben tar på sig vinterjackan med huva när han rastar hundarna sista svängen på kvällarna...nästan så långkallingarna också åker på!

Tyvärr ser helgen inte ut att bli mycket bättre, nu hoppas jag det vänder när din semester börjar!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela