TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ja du Anne...

Publicerad 2009-06-17 22:41:45 i Allmänt,

... det var till min överraskning en VIT dator.
Bra info va??




Inte en mini-PC men liten och nätt... Fujitsu Siemens amilo 3655,  fått bra recensioner på Pricerunner, men prestanda och annat tjafs har jag ingen aning om... allt är förinstallerat, bara att plugga in och då är jag nöjd.
Det spelar ingen roll hur liten hårddisk jag har så kan jag aldrig fylla den och jag spelar inga spel som kräver supersnabb dator och toppengrafik.
Men jag märker att den är 83 gånger snabbare än min stationära som ändå bara är tre-fyra år gammal. :)

Jag är mer imponerad av Canon-kameran med 14,7 megapixel.
Men den är så liten och glatt att jag snart har tappat den i backen skulle jag tro.
Ja, det var i alla fall som rena julafton här när jag packade upp min dyrbara last som jag släpat på tåget.
Tänk vad lättroad man är... tur det för man får väl äta skorpor hela vintern efter dessa inköp... husbil, dator och kamera... huuuuuuuuu!

Fick SMS från min kära N, hon hade fått gruppledartjänsten!! Hurra, hurra, hurra!
Snabbt marscherat, hon fick ju äntligen fast tjänst när jag slutade i augusti... eller hon fick den under hösten vill jag minnas.
Pratade just med henne  i luren och det är alltid lika uppiggande för då är det planer på G... me like.

Mannen åkte och fiskade... jag övervägde att följa med men tog ett glas vin och blev bekväm...  gud så skönt!
Det är ju semester och jag börjar känna det äntligen efter att ha jobbat till 17.00 idag istället för att glida hem tidigt.
Imorgon packas husbilen för färd till mitt paradis!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-06-18 05:56:42

Godmorgon!

Härligt med semester.

Här hemma är alla lediga just nu.

Men det är så lugnt så......ja, förutom målandet och så.

Ha en fin dag!

KRAM

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-06-18 07:23:47

Åh, vad roligt med nya prylar. För att vara tant är jag helt loss på tekniska små saker som jag vill ha fler och fler av hela tiden.

Postat av: E

Publicerad 2009-06-18 08:55:27

Trevlig Midsommar! :0)

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-06-18 09:50:51

Ha en trevlig midsommar och semester, blir till att blogga i husbilen ser jag,alltid kul med nya prylar. Ha det bra Kram Madde

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-18 10:04:40

Hoppas du får en skön semester! Kram

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-06-18 10:23:45

Ha en jätteskön semester!! Hälsa och gratta N så jättemycket från mej! KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-18 21:58:21

Grattis till den nya leksaken! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela