TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man ska städa...

Publicerad 2009-06-14 00:00:27 i Allmänt,

...man ska tvätta... man ska dona... man ska fixa... fast idag har detvarit skoj att göra det.


Ny stereo pulas in!



Det pyttelilla köket med alla små luckor och lådor skuras men när jag höll på som bäst kom A och C för att se på underverket.
För det tyckte dom faktiskt att det var!
Dom hade förväntat sej en rätt skabbig bil för den summan och dom blev jätteförvånade över att den var så fin!
Kul, dom har liksom råd att skaffa sej det dom vill ha utan att titta så mycket på prislappen.

Trasorna som hänger i fönstren tog jag bort sen, gamla gardiner som hängt med sen start skulle jag tro, yeak.
Vi sätter nog in små rullgardiner istället, och kanske hänger jag dit någon lite lättare enkel gardin istället för det tjocka sammetstyget.

Det ska bli så kul att göra premiärturen och se hur det är att sova i den.
Den här helgen var ingen vits när det bara regnar... kanske sover vi i den i midsommar för då blir det knökfullt i alla skrymslen och vråar i stugan.

Dagen har förutom städ och tvätt, handla och laga mat, endast inneburit ett besök i Sportfiskeboden och mannen la undan ett spö han tycker jag ska ha.
Då får han också köpa det, hehe.
Själv hittade jag en schysst ryggsäck med stol men det får vänta tills dom förbannade skattepengarna kommer.
Tjejen som har boden är en gammal innebandykompis till mej, hon blev lite paff när jag kom.
Mannen är ju jättetjenis med dem men jag har inte varit där så mycket.
Imorgon ska hon åka med 11 tjejer till Kloten, dom har hyrt en sjö!
Hoppas man kan få åka med på något sådant nån gång!

Dotter D kom inte idag heller...  hoppas dom kan åka imorgon.
Huset ska väl slutbesiktas av ägaren innan hon flytttar ut... jag är lite otålig! :o)
Jag ringde igår och varnade dem för regnoväder som jag hört om på TV men det hade inte startat ännu skrev hon ikväll.

Förresten... jag har gjort ett halsband och två par örhängen också så nu kan jag somna nöjd!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-14 09:01:35

Fasiken vilken tur ni hade som hittade ett så pass bra objekt för överkomliga pengar. Det är ju bara kul att pyssla lite själv också så man får det som man vill ha det! Kul kul!!

Postat av: åsa

Publicerad 2009-06-14 13:23:11

Tänk, vilken nytta ni kommer att ha utav erat fynd!

Du vet väl, att " hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"...fast, det gäller nog ens eget skit kanske...

Ha dé!/Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-06-14 18:49:42

Åh, nu blev jag nyfiken på dina smycken.

Jag gjorde ett idag, till den tjejen som vi åkte och hälsade på idag.

Fin husbil ni har.

Ha en skön kväll!

KRAM

Postat av: Paula

Publicerad 2009-06-15 10:15:58

Hej, nu har jag läst ikapp o först måste jag förstås gratulera till den JÄTTEFINA HUSBILEN!!!!

Fiskesjö i Kloten ja, vi drev ju Klotens Värdshus på nittitalet och då körde maken ofta ut käk till konferenser som just hade hyrt egna sjöar. Ibland var det grillning på schemat, himla uppskattat!

Postat av: Paula

Publicerad 2009-06-15 10:17:23

Vi hoppades varje kväll i helgen att nästa dag skulle innebära torrare väder, men tji fick vi!

Trist att behöva vänta på premiärturen, men var lugn, snart kommer riktiga sommaren, fast inte innan midsommarhelgen är avklarad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela