TyraTok

Livet är ett äventyr!

Men hur mycket kan det regna?

Publicerad 2009-06-14 23:20:05 i Allmänt,

Och... ska det fortsätta ända till midsommar??

Dagen som idag blev en riktig inomhusdag för ute vill man ju inte vara... blev snabba promenader för hundarna kan jag säga.
Som tur är tog mannen alla turer utom kvällspinken som jag avverkade snabbt.
Dom små liven hann knappt märka att dom var ute.

Har sytt nästan hela dagen och torkat ur de sista små skåpen i bilen.
Vi har även rensat lådorna här inne och lagt ut alla nödvändigheter i köksväg.
Skönt att få lite tömt... man har för mycket grejer!

Tyckte det blev ett rejält lyft med detta tyg, och jag sydde gardinerna dubbla så det är mönster både inåt och utåt.
Inte lika dystert som det beiga jättetjocka tyget som uppe, troligen ända sen den rullade ut från fabriken.



Jag gillar ju färger och det här tyget hittade jag i mitt tygskåp, köpte många meter jättebilligt på Jotex för länge sedan utan någon större plan för användning.
Men... den som spar han har och vips passade det in här.
Tycker jag i alla fall!

Till vårt förtret upptäckte vi ikväll att takluckan också läcker... precis när han fått ordning på den läckande ventilen.
Var bara att ställa in den och så får mannen dona med den tätningen imorgon.
Men åter igen... det är en 81:a... klart det finns skavanker och det är tur att man upptäcker dem.

Dotter D med pojkvän är på väg uppåt,  anländer Västerås vid halv tolv inatt.
Av det oväder jag hört talas om via media såg dom inte en skymt... man ska inte lita på SMHI!!
Jag sa att dom gärna får köra förbi här och lasta av om dom vill, hon lär ju ha hela sitt bohag i bilen.
Inte kul om den blir stulen...
Får se hur dom gör, hon hör väl av sej.
Dom ska i alla fall sova hos pojkvännens mamma för hon åker bort imorgon.
Fast jag hade, helt egoistiskt,  helst haft dem här. :o)
Meeen... vi hinner umgås i sommar skulle jag tro!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-14 23:34:51

Det blev ett härligt ljus med de blålila gardinerna! När ska ni ut och fara?

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-15 07:58:15

Tjusigt Titti! Vi har som jag skrev i bloggen inte haft nån tur med 3G. Det har hänt att folk undrat om jag aldrig har mobilen på fast den är på för jämnan! Här hemma gick det bara att ringa om jag stog precis innanför fönstret i vardagsrummet!! Ibland kom det sån där tjut-ton i luren när folk ringde, så som det kan göra när numret är uppsagt o dyl. 3G kanske funkar för vissa...men inte för oss!

Postat av: E

Publicerad 2009-06-15 08:28:11

Jättefint med dom nya gardinerna ju!! :0)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-06-15 10:19:33

Underbara gardiner, man blir glad! Jag gillar också färg, det piggar ju upp så otroligt mycket! Tack o lov hade dom som ägde vår vagn fixat nya tyger på kuddar och gardiner, annars vete sjutton hur det hade gått, jag kan ju inte sy....

8 grader och regntunga skyar även idag, funderar på att haka på när maken kanske drar till Karlskoga imorron. En natt på camping där kanske skulle vara lite avbrott från flytteländet...

Ha en riktigt mysig måndag/Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-06-17 06:08:03

Jag blir avundsjuk. Jag vill också ha en husbil. Om jag vore rik så vore det det första jag skulle köpa, en husbil. Har försökt övertala gubben att vi skulle införskaffa en men han vill inte och ensam har jag inte råd. Lyllos Dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela