TyraTok

Livet är ett äventyr!

Oj...

Publicerad 2009-06-06 21:35:49 i Allmänt,

... det stod något om Blondin-Bella på startsidan men det missade jag... sååå synd!

Nå... i mitt lilla jämförelsevis enkla liv, som inte alls hamnar på blogg.se:s startsida har inte mycket hänt.
Vi beslöt oss för att fiska efter min sovmorgon till 10.03.
När hundar var rastade... kaffet klart... maskar grävda... räkor framgrävda ur frysen och granntjejen fått hjälp med gräsklipparen kom vi iväg.
Precis när vi klev ur bilen började det regna.
Men det blev en jättetrevlig dag idag i alla fall.
Vi var vid ett av vindskydden och dit kom en äldre finsk gubbe som oftar fiskar där... rätt på lyset emellanåt men det är ju hans problem.

Vi satt och snackade, mannen gjorde upp eld och vi bjöd finnen på grillkorv.
Han var lycklig och fixade ved och vi satt länge och pratade.
Så kom det en annan finsk gubbe dit, jag trodde dom kände varann så jag gick iväg för att kolla spöet.
Då hör jag hur gubbe 1 säger att vi är bara bekanta och jag är inte finne, till den andre mannen.
Jag vände mej om och hojtade att nu ska vi inte ljuga!
Båda undrade vad jag menade... gubbe 2 sa att gubbe 1 bara hade förklarat att vi var bekanta och att jag inte var finsk.
Jamen det är jag ju sa jag och dom vart långa i fejan... hahaha.
Många gånger har jag pratat med gubbe 1 men aldrig nämnt det... om jag hade gjort det hade han inte kommit ihåg det i alla fall.
Nu blev dom sååå lyckliga och vi pratade om vårt gamla hemland så där på Sveriges nationaldag.

Gubbe 2:s fru kom också dit och det visade sej att vi hade suttit vid Hedtjärn utanför Ludvika samtidigt förrförra helgen och fiskat.
Världen är liten...

Jag fick i alla fall en fisk som glänste som silver... regnbåge, strax under kilot.
Äntligen har min förbannelse brutits, jag har inte fått en firre på 5-6 veckor!!
Den blir fin middag imorgon.

Så gick nationaldagen förbi... men lite högtidligt var det när nationalsången spelades på golfklubben bredvid fiskesjön... då stod jag givakt! :o)

Kommentarer

Postat av: Kine

Publicerad 2009-06-07 00:29:30

Skoj att läsa vad ni har för er om dagarna :D

Kommer snart och hälsar på.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-06-07 10:15:27

OH NOOO....nu glömde jag också läsa vad blondinbella haft för sig...tyyypiskt ;-)



Jaja jag får kolla sen då.



Tack för besöket hos mig och kul att gillade min målning. Den blev såld på en gång faktiskt. Men nu har jag en ny tavla upplagd på bloggen. Den är till salu. Kostar 650,-. Hör av dig om du är intresserad.

Nu ska jag läsa lite på din blogg här.

Ha en fin dag

Emma

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-07 10:40:31

Visst är det häftigt när man stöter på människor på det där sättet! Förstår att de blev långa i ansiktet när du talade om att du är finsk!

Ha en bra dag! Kram

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-06-07 11:55:10

HEj!

Verkar ha varit en härlig dag fast det började regna. Jag gillar att fiska, men tycker inte om att ta i dem....

Hoppas du får en fortsatt bra helg.

Kram Anna-Karin

Postat av: Madde

Publicerad 2009-06-07 15:04:03

Hejsan! Turen har vänt. Rengbåge som är så gott. Snygg tatuering sonen fixat. Här jobbas det, hela helgen. Kram Madde

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-07 19:07:50

Det är litet kul att avslöja sådant för folk som minst anar det, speciellt om de sagt något de trott ingen förstått!



Jag har nu lagt ut en (gammal!) bild och svarat på hur jag mötte "gubben"!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela