TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så är man hemma igen...

Publicerad 2009-06-27 23:25:54 i Allmänt,

... efter fyra dagar i Dalom.
A och jag har varit kulturella och shoppingglada!

När vi hade släppt av två festivalsugna sextonåringar vid Maserhallen i Borlänge och två söta Röda Kors-killar lovat att se efter dem åt oss åkte vi till Max för ett litet hamburgerstopp.
Då fick vi se Dollar Store som jag hört så mycket om men aldrig gått in på så det var vi ju bara tvungna att göra.
Oh... där var vi nog en timme,  mycket kul fanns det där.
(Vi återvände idag när lönen hade landat på kontot!)

I torsdags tutade vi iväg mot Falun och Sundborn, vilket vackert ställe!
Och det var en väl spenderad hundring för att få se Carl Larsson-gården med guide.
Tänk vad lite men egentligen vet om saker man tror sej veta en del om...

På fredagen hade A bestämt sej för att visa mej Tällberg, där hade jag aldrig varit.
Mycket vackert!
Så visade jag henne den fina piren i Rättvik, över 600 meter lång,  och så strosade vi  runt i affärer.
Jag hittade snygga linnebrallor för 99 kr och det kunde jag ju inte springa förbi.
Väl tillbaks i Borlänge hittade jag en fin klänning på Indiska för 129 kr och det kändes inte heller som om jag kunde vara utan den.
Så har jag slösat,  mycket humant för plånboken i alla fall...

På kvällarna har vi käkat middag i solen och sedan rott ut och fiskat.
Några abborrpinnar har vi fått och suttit i båten och njutit av de underbara soliga kvällarna.
Igår simmande bävern förbi oss och en jättegädda höll på att skrämma slag på oss när den slog  i vassen en bit från båten.

Vi har suttit vid elden på kvällarna och pratat, A är väldigt lätt att umgås med och våra samtalsämnen tar aldrig slut.
Men så har vi känt varann i 30 år så vi har att prata om, haha.
Idag kom mannen upp och hämtade mej på eftermiddagen, måste ju hinna med att duka upp för försäljning på marknaden här i Sura imorgon.
Döttrarna var här när jag kom hem och hade med sej det dom vill sälja på loppisen... ska bli en spännande och intensiv  dag i morgon kan jag tro.

Vi har sån tur så vi har fått en kanonplats ihop med en av sambons kompisar, så vi har sex meter bord med partytält över så vi inte dör i värmen.
Men det verkar som om vi kan fylla upp det i alla fall.

Kylskåpet var tomt när jag kom hem så vi käkade åter på pizzerian men det var fullt av ... hmmm... ja, jag vet inte vad jag ska säga... nå, när folk står utanför staketet och skriker om hur många gånger dom varit på muggen under dagen... yeak!
Och det var dessutom en ung tjej...  vilket drägg det finns...urk...
En del av dem som satt inne på altanen var inte heller rumsrena... när vuxna människor är apfulla  och pratar om snopp-storlekar när det sitter folk runtom och äter...

I Herrgårdsparken var det full fest men ingen av oss har lust eller ork så det blir kväller här i stället.
Så skönt att sova i sin egen säng igen med min mjuka sköna madrass och min personliga sängvärmare bredvid! :o)

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-06-28 06:43:45

Go mörra! Här händer det grejer. Vad härligt du verkar ha haft det. Ha en underbar söndag i värmen. Kram Madde

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-06-28 11:18:22

Det finns folk till allt.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-06-28 12:22:33

Du verkar ha varit fullt sysselsatt under din ledighet och att vara kulturell, det är ju inte helt fel...

Visst finns det drägg, många också och det som förvånar mig, det är att det är vuxna (?) människor....

Ha dé!/Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2009-07-03 19:42:57

Hej! Nu har jag läst ikapp, jag är seg som en sengångare i värmen...

Vet du, jag har inte varit på Sundborn, men har bestämt att jag måste komma dit i sommar!

Dollarstore här i Ludvika har jag länsat idag, köpt korgar till underklädeshyllorna i garderoben, hundgodis och shampoo men hittade tyvärr ingen ljuslykta. Vill ha en hängande på balkongen. Kanske får dom in längre fram.

Hade ni med er husbilen? Hur funkade det att sova i den? Oj, tror jag måste läsa ännu längre bakåt i tiden...

Ha nu en skön helg, ska sonen din till Kina? Jisses!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela