TyraTok

Livet är ett äventyr!

Småbarnsförälder...

Publicerad 2009-06-13 09:55:53 i Allmänt,

... är man ju inte längre så jag tycker det är okristligt tidigt att ringa och väcka mej halv nio en lördagmorgon.
Speciellt när jag hävt i mej blandade drycker igår såsom champagne, whiskey och rödtjut kvällen innan!
Tur det inte blev några större mängder, då hade nog den blandningen gjort mej sängliggande...

Det var exmaken som ringde, han tyckte att han hade haft sovmorgon som sov till sju... usch så hemskt!
För mej är sovmorgon snarkande fram till tio-elvasnåret åtminstonde... men det var bara att kliva upp och börja bälga i sej kaffe.
Har en husbil att städa ur idag, och jag ska försöka hinna sy nya gardiner till den.

Det var en stressig dag igår så idag vill jag ha lugn och ro, ta saker i min takt.
Därför sitter jag kvar i min morgonrock medans mannen redan är ute i verkstaden och ska byta radio i husbilen, haha.
Fast han hade gått upp en timme före mej också, och jag, som är så lättväckt märkte inte när han gick upp, det måste vara första gången någonsing!

Igår fick vi god mat och en trevlig kväll i radhuset på Rönnby.



Puddingen J fick en skylt runt halsen på väg ut mot studentfest på Blue Moon Bar med polis-fasterns mobilnummer för alla eventualiteter. :o)

Vi var hemma vid elva-tiden,  mannen körde så jag höll inte reda på tiden.
Men istället för att lägga oss gick vi husesyn i husbilen, vi hann ju bara köra hem den och sedan svida om för studentfest.
Nu kunde man  i lugn och ro titta igenom den,  granska och bedöma hur fräsch den egentligen är.
Upptäckte en ventil i taket som läcker... hmmm... idag ska vi rota mer i den saken.
Men å andra sidan... vad ska man vänta sej av en 81:a!?

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-06-13 12:35:55

Hallå! Alltid skönt att ta dagen som den kommer i sin egen takt. Ha en bra lördag. Kram Madde

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-06-13 14:58:49

Hi, hi..jag kan inte längre ens stava till ordet sovvmorrgon!

Lika kallt o jäkligt hos dig läser jag! Har ni köpt husbilen nu eller?

Och du, sambon har många kepor men använder ingen! Grr! Men, det är han som får myggbetten!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela