TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stängt för midsommarfirande

Publicerad 2009-06-18 11:06:12 i Allmänt,

Naturligtvis är det ingen strålande sol när man vaknar, men det spelar ingen roll... jo, lite känns det att det har varit två kanondagar när man jobbat... men men... man är ledig i alla fall och jag sov till halv tio.

Blommor ska vattnas,   TT duschas, mat packas, tradera-auktioner betalas... men sedan drar vi i den lilla lila-vita faran.
Gud så skönt det ska bli,  fast det blir fullt hus.
Tre ungar med respektive, en exmake med sambo och två små barn, en storebror och så vi med två hundar... det brukar vara full rulle.

Folk har ondsint pratat om en regnig midsommar så vi köper ett partytält på vägen.
Men jag har kollat in den norska vädersajten som jag litar mer på än SMHI, yr.no
Den säger faktiskt att det ska vara lite sol och lite moln på midsommarafton och regn mot kvällen, det kan jag stå ut med.
Vi spänner upp en presenning över altanen också så blir det sååå bra.

Så jag önskar er alla en trevlig midsommar vare sej det ska partas, ätas eller bara tomglos! :o)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-06-18 17:29:49

Detsamma!

Ha dé!/Kram

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-06-18 21:30:54

Hoppas att du också får en skön midsommar!

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-06-19 07:28:13

Här är en till som läser yr.no. Den är inte bara tillförlitlig utan också lättmanövrerad och snabb med rapport timme för timme-väder och långtidsprognos.



Ha en bra midsommar!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-06-19 09:29:47

Trevlig midsommar

Postat av: Paula

Publicerad 2009-06-20 13:49:10

Det är ett halvår till julafton lilla fröken! Värst vad du varit snäll fast året bara är halvt....hihi

Nu får vi väl se massor av fina foton i bloggen! Här regnade det igår, och klockan 2 när majstången skulle resas, ja, då vräkte det ner! En timme försenad kom den äntligen upp och fiolsträngarna gnoddes och små grodor dansades. Sen hem till sillen o nubben o sen spelade maken o jag poker hela kvällen, haha

Fortsatt skön vistelse, från finnkäringen

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-06-20 20:25:56

Hej!

Hoppas din midsommar blev bra!

Jag börjar åter se ljuset och tar en dag i taget.

Kram // Anna-Karin

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-06-23 18:15:54

Lång härlig midsommar verkar det bli för dej. Hoppas du har haft det bra. Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela