TyraTok

Livet är ett äventyr!

Akut målarbehov!

Publicerad 2009-03-07 20:11:58 i Allmänt,



Detta är vad jag har pysslat med.
Fick ett akut sug efter att måla igår och startade upp med detta.
Satt som uppslukad hela kvällen med den och fortsatte lite med den i morse.

Nu ser den ut så här men är långt ifrån klar, först ska hela tavlan fyllas med mönster och sedan ska det bli lite mer liv och färg.
Den är 40x20 cm,  och jag målar med akrylfärger.
Jag tänker göra en större sedan i andra färger för jag behöver fylla upp en vägg på jobbet.
Det  här är bara ett experiment, har inte målat mycket alls i acryl, och inte med olja på många år.



Klev upp strax efter åtta imorse, rätt pigg, typiskt när man tror man ska sova länge.
Vi beslöt oss för att åka och testa lite fiske nu när det är öppet vatten i halva "vår" lilla sjö, men vi fick inget mer än medhavt kaffe och frisk luft.
Iochförsej nte helt fel!

När jag lagade mat ringde broder och tänkte komma ut så då fick han också äta av den goda currygratängen som jag älskar.
Vi fick den när vi var på Utö i höstas och jag tog receptet direkt, den är underbart god.
Förutsatt att man gillar curry förstås.
Tror den är tagen från tidningen Buffé...
(Kan lägga ut recept om önskemål finns.)

Broder blev kvar ett bra tag, fick kaffe med glass och hallon dessutom
Han måste pysslas om ibland, har ju ingen annan släkt här utom barnen.

Nu ska jag måla vidare, nu vet du vart jag är Anne! :o)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-08 08:09:48

Godmorgon!

Vilken fin målning.

Fast jag håller mig till Pyssel och pussel, hihi.

Jo, jag är lika ung som du, och då är det svårt att ha en 36 åring til dotter. :D

FAst hon kanske ser yngre ut men jag ser väl inte äldre ut, hahaah,.

Ha det gott!

KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-03-08 08:10:26

Mehh, det var jag igen.

Att min adress försvinner när jag kommer in till dig?

Postat av: åsa

Publicerad 2009-03-08 08:29:06

Det blir ju en fin tavla och den kommer att lysa upp vägen där den får hänga.

Hoppas du får en bra söndag!

ha dé!/Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-08 09:01:32

Vilken härlig målning!

Ser förväntasnfullt fram emot när du visar den färdig!



Klart jag vill ha receptet!..L

Vem behöver inte lite hjälp med matideer?...



Postat av: anne

Publicerad 2009-03-08 10:55:17

Så läcker din tavla blir! Ska du alltså göra flera liknande? Samma motiv, olika färg? det blir säkert toppen på jobbet för dig, något som verkligen sätter fart på livsandarna!



Jo, det behövs allt att man håller koll på sina bloggvänner. Det är ju en på min lista som "försvunnit", något har hänt, men den lilla dottern har lagt ut litet information. Även om man inte känner varandra "på riktigt" så funderar man ju.

Postat av: Berith

Publicerad 2009-03-08 12:53:28

Jättefin målning! Förstår varifrån dottern fått sin konstnärliga ådra. Jag har gjort lite nya halband i helgen. Bildbevis i bloggen!

Kramelikram

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-10 12:46:27

Oh nu kliar det i mina fingrar också! Hela senaste året har jag tänkt börja måla....

Ett färgglatt alster får du till väggen, jag har inte hängt upp nåt i vardagsrummet sen vi flyttade hit för snart ett år sen, just får att "jag ska måla själv"!! Ojoj, dags att ta tag i penseln

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela