TyraTok

Livet är ett äventyr!

Bobotie!

Publicerad 2009-03-08 10:17:54 i Allmänt,

Japps, så heter tydligen gratängen jag gjorde igår om man läser receptet noga!

Du behöver för fyra portioner:

500 g nöt-eller lammfärs
1 gul lök
1 msk smör
2 tsk salt
2-3 tsk curry (jag tar alltid minst tre)
1 tsk färsk riven ingefära
1 krm svartpeppar


Stek färs och lök och ha i kryddorna.
Ta pannan från plattan och  ha i:
2 msk  Mango chutney

Vispa ihop 3 ägg, 1 1/2 dl mjölk och 3 dl vispgrädde (jag använder matlagningsgrädde och det går bra) och 1 tsk gurkmeja.

Lägg färsen i ugnsäker form och häll över äggstanningen.
Över detta duttar du på lite riven ost. Det står två matskedar riven ost i receptet men jag använder mer.
Igår hade jag finhackad fetaost, det var helt OK.

In i 200 graders varm ugn i ca 25-30 minuter, servera med ris och sallad.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-08 10:56:49

Det här receptet låter precis som ett "mat-när-inte-pappa-är-hemma". Maken vägrar curry, medan vi är tre som gillar det. Vi brukar passa på när han inte är hemma. ;)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-10 12:47:00

Tack för receptet, det ska provas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela