TyraTok

Livet är ett äventyr!

Första steget...

Publicerad 2009-03-16 08:25:12 i Allmänt,

...mot flytt till staden tog vi igår!

Vi reggade oss på Bostjärnans hemsida och anmälde intresse för lägenhet.
Jag har inget större hopp om att få någon eftersom min betalningsanmärkning inte gått ut ännu,  pricken försvinner i maj eller juli eller något sådant.
Det är gamla skulder sedan mina långtidssjukskrivningar som släpat efter bra länge.
CSN visar ingen nåd för ensamstående sjukskrivna trebarnsmorsor...

Nu har jag en lägenhet i staden redan men där bor min son och jag vill inte kasta ut honom med sambo och liten son.
Inte heller vill jag bo i en tvåa,  vi behöver i alla fall en trea eftersom sambons dotter kanske kikar in någon gång ibland och jag behöver plats för mina hobbies.
Drömmen är ju en fyra med helt eget hobbyrum, men det dröjer nog lite.
Tanken är att vi ska hitta ett litet hus någon gång, i närheten av Västerås, men just nu får den drömmen anstå eftersom kontantinsatsen ligger i lägenheten.

Måndag är det idag igen...  vad konstigt!?
Men jag hann med så mycket igår så jag känner mej ändå nöjd med helgen i stort.
Utvilad med för den delen, fast det var trögt att gå upp i morse... men det är det ju jämt för min del, i alla fall före åtta.
Släpade med träningskläderna, A kan inte träna ikväll messade hon, nyopererad som hon är stackaren, men om jag hinner ska jag pallra mej ner till gymmet idag för träningstimme.
Det beror på hur det ser ut när jag öppnar mailboxen...   

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-16 09:09:36

Då håller jag korven varm ikväll;)

Postat av: Paula

Publicerad 2009-03-16 11:13:46

Men oj, jag som inte tycker ni verkar vara några stadsbor! Mannen som jagar och du som trivs i naturen...men ni har ju stugan!

Försökte mig på att kika på din dotters alster men blev nog inte klokare, förstod inte vilket verk hon gjort..kanske har det tillkommit nya inlägg sedan du skrev, och då kanske hennes tavla finns på någon tidigare sida.

Kan du inte skicka över lite inspiration till mig? Du verkar ha så det räcker o blir över...

Maken är iväg med Loppan till veterinären just nu. Hon har skitit och spytt i två dygn nu, hela lägenheten har sett ut som en svinstia på mornarna,. suck. Fast det är inte bekymret, det går ju att städa, men stackaren mår inte bra, och det är mycket värre! HOppas vi får rätsida på vad som felas vår lilla bassetflicka

Kram

Postat av: TT

Publicerad 2009-03-16 11:17:31

Linda, jag kommer ju inte! Det är gymmet i stadshuset jag går på!

Nästa måndag får du hålla korven varm!



Paula, det här en temporär lösning, vår hyresvärd är så jobbig med jämna mellanrum så vi vill därifrån fort.

Sedan ska vi hitta vårt drömhus på landet, dock lite närmare stan än nu.

Titta på min kontaktlista så ser du Dotter D, där finns lite av det hon gjort.



Hoppas verkligen Loppan blir bättre, ingen rolig situation varken för henne eller er!

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-16 21:29:10

Var har ni tänkt söka nytt boende?

Postat av: anne

Publicerad 2009-03-17 16:17:13

Jag har grunnat en del på CSN,sjukskriven, ensamstående mamma till tre. Menar du verkligen att du inte fick uppskov?!? Det låter ju inte klokt! jag har för mig att jag inget betalade under många år när jag var hemma med barn. Jag hade ju bara 60 kr/dag i föräldrapenning och däremellan hade jag inget, jag tror inte jag betalade till CSN, men det kanske berodde på när lånen var tagna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela